کمیسیون تلفیق نباید کسری بودجه و تورم را به کشور تحمیل کند

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون تلفیق و مجلس نباید سقف بودجه را افزایش داده و موجب ایجاد تورم در جامعه شود.


ابوالفضل ابوترابی در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به تذکر بودجه‌ای رهبر انقلاب به مجلس گفت: کمیسیون تلفیق نباید مصوبه‌ای داشته باشد که باعث افزایش تورم در جامعه شود.


نماینده مردم نجف آباد در مجلس افزود: پیش‌بینی منابع درآمدی که واقعی نیستند، کسری بودجه را به دنبال دارد و کسری بودجه نیز موجب تورم شدید در جامعه خواهد شد.


نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت :به عنوان مثال در کمیسیون تلفیق سهم دولت از درآمدهای نفتی ۲۰۰ هزار بشکه در هر روز افزایش یافته است در بخش دیگر در لایحه دولت درآمد حاصل از هر بشکه نفت ۶۰ دلار پیش‌بینی شده که در کمیسیون تلفیق این میزان به ۷۰ دلار افزایش یافته است.


ابوترابی خاطرنشان کرد: اگرچه نماینده دولت در کمیسیون تلفیق با این مصوبه شفاهاً موافقت کرده اما به نظر من دولت باید صراحتاً نامه رسمی بزند و مخالفت خود را با این مصوبه کمیسیون تلفیق اعلام کند.


وی افزود: در مورد بانک‌ها نیز ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های ملی اعتبار نیاز بود که این تکلیف بر عهده بانک ها گذاشته شد تا در قالب تسهیلات این میزان اعتبار را تامین کنند که این مسئله واکنش رئیس کل بانک مرکزی را در نامه‌ای که به رهبر معظم انقلاب نوشت در پی داشت.


عضو فراکسیون انقلاب اسلامی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تذکر بودجه‌ای به مجلس داشتند لذا برای ایجاد اصلاح در این بخش از بودجه موضوع به کمیسیون تلفیق ارجاع شد تا اصلاحات لازم در  خصوص این مصوبه انجام شود.


نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : کمیسیون تلفیق و مجلس نباید مصوبه‌ای در بحث بودجه داشته باشند که سقف بودجه را افزایش دهد و موجب ایجاد تورم در جامعه شود.


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *