جهش در تولید مسکن ابزار رئیسی برای رفع فقر مطلق

تهران- ایرنا- رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: برنامه‌ریزی دولت برای ارائه تسهیلات ودیعه مسکن، اجرای طرح ملی مسکن، گام‌های مهمی برای از بین بردن فقر مطلق است.


محمدرضا رضایی‌کوچی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درخصوص برنامه ریزی دولت برای کاهش فقر مطلق گفت: برنامه‌ریزی دولت برای ارائه تسهیلات ودیعه مسکن، اجرای قانون جهش تولید مسکن و ساخت سالانه یک میلیون مسکن گام‌های مهمی برای از بین بردن فقر مطلق است.


رضایی‌کوچی ادامه داد: حل مشکلات مسکن نقش مهمی در از بین بردن فقر مطلق دارد زیرا هزینه‌های مسکن همه درآمدهای خانوارها را می‌بلعد.


وی افزود: دولت به دنبال توسعه اشتغال خُرد است برای اینکه بخواهیم فقر مطلق را از بین ببریم باید به سمت تولید و اشتغال برویم لذا دولت به گسترش اشتغال خُرد و خانگی تاکید دارد و در این راستا بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با دولت همراه شده است.


رییس کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: این حرکت باید استمرار پیدا کند، بانک‌ها باید در این مسیر همراهی خود را افزایش دهند علاوه بر این وزارتخانه‌های کار و اقتصاد هم باید در این زمینه تلاش بیشتری کنند.


به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهور، وزرا، نهادهای حمایتی و استانداران‌ را موظف کرد در مسیر “حذف”‌ فقر مطلق یک روز هم تأخیر نکنند و اقدامات به ۱۴۰۱ موکول نشود.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *