سینی ملامین کجا بخرم؟

سینی های ملامین که اخیراً به دلایلی مانند مقاومت در برابر شکستگی ، ارزان بودن و سبکی مورد توجه مردم و مصرف کنندگان قرار گرفته است. البته در سال های اخیر با ظهور ظروف دیگری مانند پیرکس ، پرسلان ، آرکوپال و … ، این ظروف و سینی ملامین کاربرد خود را در مجالس رسمی و به شکل ظروف که فقط در مناسبت های خاص مانند مسافرت استفاده می شود از دست داده است.

و پیک نیک ها استفاده کنید. ملامین و سینی ملامین اولین بار تقریباً پنجاه سال پیش در ایتالیا تولید شد و حدود 40-40 سال پیش به ایران آمد. با توجه به افزایش مصرف این ظروف در سال های اخیر ، شرکت های مختلف تولیدی در کشور اقدام به تولید این گروه از ظروف کرده اند.

بر این اساس ، سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی در ایران سعی کرده است مدل های مختلفی را تولید کند تا با تولید یک مدل مناسب ، محصولات این شرکت ها برای مصرف کنندگان ایمن شود. آگاهی از برخی از این اصول ذکر شده در استانداردها تأثیر بسزایی در تهیه ظروف مناسب تر برای استفاده در خانه و مراکز پذیرایی عمومی دارد.

سینی ملامین شیرکوه یزد

خصوصیات سینی ملامین

مواد اولیه مورد استفاده در ساخت ظروف ملامین ممکن است شامل رزین ملامین ، آلفا سلولز ، رنگدانه ها و تا 5 درصد وزنی سایر افزودنیهای مجاز و ذکر شده در استاندارد ملی ایران باشد.

مواد استفاده شده و طرز تهیه این ظروف باید به گونه ای باشد که در شرایط عادی استفاده در خانه و سایر مراکز ، ترکیبات موجود در این ظروف با غذا استخراج نشده و در صورت استخراج ، مقدار آن باید کافی باشد ، که خطری برای سلامتی ندارد. برخی دیگر از ویژگی های این ظروف عبارتند از:

نشانه گذاری

علامت گذاری محتویات باید حاوی اطلاعات زیر باشد که باید با ماتریس یا حکاکی روی هر ظرف خوانا یا پاک نشدنی باشد.

  • نام و نشان تجاری سازنده
  • کد مناسب با نوع ظروف

ضخامت

ضخامت این ظروف با ظرفیت آنها تعیین می شود. حداقل ضخامت ظروف با ظرفیت کمتر از 100 میلی لیتر 8.1 میلی متر و حداقل ضخامت ظروف با ظرفیت بیش از 3000 میلی لیتر 1.3 میلی متر است.

هنگام استفاده از سینی ملامین، علاوه بر خرید دقیق ، باید نکات ویژه ای نیز در نظر گرفته شود. ظروف ملامین را نباید با سیم ماشین ظرفشویی یا سایر اشیاء بزرگ شست. زیرا استفاده از این وسایل باعث آسیب به پوشش بیرونی ظروف ملامین می شود و این می تواند به سلامت افرادی که در این ظروف غذا می خواهند آسیب برساند.

قیمت انواع سینی ملامین

سعی کنید از سینی ملامین برای مواردی مانند برش سبزیجات ، گوشت یا حتی میوه استفاده نکنید. زیرا در این حالت یک چاقوی تیز می تواند به لعاب سطح بیرونی ظروف آسیب برساند و تمیزکردن این ظروف را با مشکل مواجه کند.

همچنین در سینی ملامین، منافذ و خراش هایی در سطح عروق محل مناسبی برای رشد و تکثیر میکروب ها است. همچنین ، با گذشت زمان ، کیفیت این ظروف ممکن است خراب یا شکسته شود. ما استفاده از ملامین ترک خورده و قدیمی را به دلیل احتمال آلودگی توصیه نمی کنیم.

در نهایت باید نتیجه گرفت که اگرچه ظروف و سینی ملامین به دلیل سبکی و ارزان بودن بسیار راحت و محبوب هستند ، اما برای خرید و استفاده از این ظروف در آشپزخانه ، باید به چند نکته توجه کنید. بنابراین ، از نظر بهداشتی ، استفاده از ظروف دیگر مانند پیرکس و ظروف چینی بر ظروف ملامین ترجیح دارد.

منبع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *