از تامین زمین برای خانوارهای دارای ۳ فرزند تا تهیه اطلس باروری

ایسنا/کرمان در جلسه جوانی جمعیت استان کرمان اعلام شد: اطلس باروری استان تدوین شده که اختصاصی است و به عنوان الگوی کشوری ارائه شده است.


محمدمهدی فداکار استاندار کرمان بعد از ظهر امروز ۲۷ خردادماه در جلسه ستاد استانی خانواده و جوانی جمعیت کرمان اظهار کرد: سیاسی کاری در شبکه بهداشت و درمان نداشته باشید.


او با تاکید برآنکه پرداخت وام از سوی صندوق امداد پیگیری شود، ادامه داد: تفکیک زمین برای خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر هر چه سریعتر انجام و ۱۰۰ قطعه زمین ۲۰۰ متری برای واگذاری به این خانوارها آماده شود و زمین‌های با متراژ بالاتر نیز به خانواده‌ها معرفی شود تا در صورت تمایل به آنها واگذار شود.


استاندار کرمان با بیان این مطلب که آمار متولدین و نرخ رشد را ثبت احوال هر سه ماه یکبار ارائه دهد، اظهار کرد: تجهیز و احداث خوابگاه متاهلین و مراکز درمان ناباروری از محل مولدسازی انجام شود.


همچنین دکترمهدی احمدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این جلسه با تبیین اقدامات انجام شده در زمینه جوانی جمعیت استان گفت: اطلس باروری استان کرمان تدوین شده که اختصاصی است و به عنوان الگوی کشوری ارائه شده است.


او از افزایش دو برابری شناسایی زوج‌های نابارور خبر داد و اظهار کرد: این زوج‌ها به مراکز ناباروری معرفی شده‌اند. ضمن اینکه تجهیزات خوبی در بیمارستان افضلی پور کرمان وجود دارد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی بر لزوم حمایت از مادران باردار تاکید کرد و افزود: ۲۱۰۰ مادر شیرده زیر پوشش قرار گرفته‌اند و کارت اعتباری آنها ماهانه ۱۱۰ هزار تومان شارژ می‌شود که باید در این زمینه بازنگری شود.


او با اشاره به محدود بودن نیروهای دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: متاسفانه دو متخصص بی هوشی امسال به استان کرمان داده شده که سهمیه شهرستان‌های رفسنجان و جیرفت بودند.


احمدی نژاد در واکنش به سخنان فرماندار کوهبنان عنوان کرد: حتی فارغ التحصیلان پزشکی کوهبنانی در شهر خودشان نیستند و باید یک بسته تشویقی برای جذب متخصصان در مناطق محروم داشته باشیم.


به گزارش ایسنا، فرماندار کوهبنان نیز در این جلسه از پیگیری‌های مکرر برای جذب متخصص زنان و زایمان برای بیمارستان این شهرستان سخن گفت و افزود: متاسفانه تاکنون نتوانستیم متخصص زنان و زایمان جذب کنیم.


رضا حافظی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به بسته‌های تشویقی برای خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر اظهار کرد: یک قطعه زمین به مساحت ۲۰۰ مترمربع باید برای هر یک از این خانواده‌ها در نظر گرفته شود.


او با بیان این مطلب که اراضی ما ۲۵۰ مترمربع به بالا مساحت دارند، اظهار کرد: تا تاریخ ۲۵ خردادماه جاری ۳۵۳۳ خانوار دارای سه یا بیشتر از سه فرزند ثبت نام کرده اند که ۳۴۱۰ نفر آنها تشکیل پرونده داده اما کسی برای ادامه روند کار مراجعه نمی‌کند زیرا باید مابه التفاوت قیمت کارشناسی زمین را پرداخت کنند و چون خانواده‌ها توان پرداخت ندارند، دیگر مراجعه نمی‌کنند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *