کمیسیون فرهنگی مجلس خبرگان خواستار رتبه بندی علمی دانشگاه ها

تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجلس خبرگان رهبری از تأکید اعضای این کمیسیون بر اسلامی شدن و رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در نشست با وزیر علوم خبر داد و گفت که رتبه‌بندی علمی دانشگاه‌ها سبب می‌شود تا ایران اسلامی جایگاه علمی خود را نه‌تنها در منطقه، بلکه در سراسر جهان ارتقاء دهد.


به گزارش گروه سیاسی ایرنا، کمیسیون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حراست مجلس خبرگان رهبری صبح امروز پنجشنبه (١٩ خرداد) با حضور «محمدعلی زلفی‌گل» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در قم تشکیل جلسه داد.


در این نشست مسائل فرهنگی دانشگاه‌ها و برنامه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای ارتقای جایگاه علمی و معنوی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 


سخنگوی کمیسیون سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مجلس خبرگان رهبری گفت: مطلوب نظام جمهوری اسلامی این است که به رتبه بندی علمی دانشگاه‌ها توجه شود تا ایران اسلامی جایگاه علمی خود را نه‌تنها در منطقه، بلکه در سراسر جهان ارتقاء دهد.


حجت‌الاسلام والملسمین ملکوتی همچنین با اشاره به تأکید اعضای کمیسیون بر لزوم اسلامی شدن دانشگاه‌ها تصریح کرد: این موضوع همواره مورد تاکید رهبرمعظم انقلاب است و باید برای تحقق آن تلاش شود.


وی در توضیح معنای اسلامی شدن دانشگاه‌ها متذکر شد: اسلامی شدن دانشگاه‌ها به این معناست که واقعیات اسلام با علم و منطق آن‌طوری که مناسب است برای دانشجویان تشریح و تبیین شود.


وزیر علوم علوم، تحقیقات و فناوری هم در پایان این جلسه، هم اندیشی با علما و اعضای مجلس خبرگان رهبری به‌عنوان دغدغه‌مندان آگاه به مسائل روز جامعه را موجب تقویت و پویایی مجموعه‌های علمی و دانشگاهی کشور دانست و گفت که نظرات و دیدگاه‌های اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی این مجلس درباره تحقق اهداف فرهنگی و اجتماعی و نوآورانه وزارتخانه متبوعش دنبال می‌شود.



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *