مطالبه معلمان حق التدریسی پرداخت شود

تهران – ایرنا – نماینده مردم بابلسر و فریدون کنار در مجلس شورای اسلامی خواستار رفع تبعیض ناروا در خصوص مطالبات به حق معلمان حق التدریسی شد.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در ادامه جلسه علنی روز شنبه(۷اسفند) و در جریان بررسی لایحه بودجه، «علی اصغر باقر زاده» در اخطاری با استناد به بند ۹ اصل ۳ قانون اساسی گفت: معلمان درباره ماده ۱۷ قانون حق التدریس‌ها مطالبه به حقی دارند. چرا که ۸۸ هزار نفر از معلمان دوره مهارت آموزی را گذرانده‌اند، امتحان جامع دادند و اکنون پیگیرند تا استخدام شوند.


نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس افزود: وزارت آموزش و پرورش عنوان می‌کند که اجرای ماده ۱۷ حق قانونی معلمان است، اما سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه این حق قانونی را ضایع می‌کنند. اگر حق آنها نیست توضیح دهید تا معلمان از شهرستان‌ها آواره وزارت آموزش و پرورش و مجلس نشوند و اگر حق آنها است، توضیح دهند چرا خلاف قانون صورت می گیرد.


«عبدالرضا مصری» نایب رئیس مجلس در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری درباره این قصور با مسوولان وزارت آموزش و پرورش جلسه‌ای تشکیل داده و گزارش آن را در صحن علنی ارائه دهند.


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *