مسائل و مشکلات بیمه اصناف و بازاریان اردبیل بررسی شد

ایسنا/اردبیل رییس اتاق اصناف اردبیل گفت: بیش از ۵۵ هزار واحد صنفی گریبانگیر نرخ‌های زیاد بیمه هستند که ادامه حیات و فعالیت آنها نیازمند تدبیر هوشمندانه و حمایت است.


به گزارش ایسنا، عسگر ارغوانی ۲۰ تیر در اجلاس ماهانه اصناف و اتحادیه ها که در سالن کنفرانس ساختمان اتاق اصناف برگزار شد اظهار کرد: فرصت اشتغال بیش از ۱۱۰ هزارنفر توسط ۵۵ هزار واحد صنفی بدون هیچ پوشش بیمه ای در اردبیل فراهم شده است اما امروز اصناف به عنوان قلب تپنده اقتصاد و نقش موثری که در بحث تولید، توزیع و خدمات رسانی به جامعه و رشد اقتصادی دارد آن‌چنان که باید مورد حمایت نبوده و حتی شاهد بی مهری برخی از نهادها و ارگان‌ها است.


وی به موضوع تعدد بازرسی دستگاه‌های مختلف از واحدهای صنفی اشاره کرد و ادامه داد: افزایش تعداد بازرسی‌های روزانه نهادهای مختلف از واحدهای صنفی از یک سو، عدم ملاحظه شرایط مردم اردبیل در اخذ تصمیمات مربوط به نرخ مالیات و اجرایی نشدن سخنان و وعده های  دادستان مالیاتی انتظامی کشور در سفری که به اردبیل داشته‌اند از سویی دیگر و  پلمب ۲۲ واحد نمایشگاه اتومبیل که در روزهای اخیر انجام گرفته باعث ایجاد نارضایتی‌ واحدهای صنفی شده است که تقاضا داریم اجازه دهند تا اتاق اصناف در چارچوب قانون نظام صنفی پیگیر مسائل و رفع مشکلات مردم باشد.


رییس اتاق اصناف مرکز اردبیل با بیان اینکه در کشور هنوز مسائل و مشکلات مربوط به بیمه همگانی وجود دارد گفت: نرخ‌های کلان بیمه‌، بسیاری از اصناف و بازاریان را در پرداخت حق بیمه با مشکل مواجه کرده که نیازمند تدبیری هوشمندانه و حمایت از ۵۵ هزار واحدصنفی استان برای استفاده از خدمات بیمه‌ای است.


ارغوانی تصریح کرد: بسیاری از شاغلین در واحدهای صنفی و اعضای اتحادیه‌ها متقاضی بیمه تامین اجتماعی هستند و بیش از ۳هزار ۵۰۰ نفر عضو رسمی اتحادیه املاک اردبیل و همچنین تولیدکنندگان کیف و کفش، آرایشگران، آهن فروشان و بسیاری از بازاریان و فعالان صنفی حوزه‌های مختلف تقاضای خود برای تحت پوشش قرار گرفتن و استفاده از خدمات بیمه تامین اجتماعی را اعلام کرده‌اند و در همین راستا نیز از سوی نمایندگان اردبیل قول‌هایی داده شده است و اصناف و بازاریان همچنان گریبانگیر مشکلات بیمه و هزینه‌های زیاد آن هستند.


وی در ادامه به مردم‌داری، خوش‌رفتاری و ملایمت مسئولان با مردم تاکید کرد و افزود: رفتار مناسب و شایسته با مردم از سوی کارکنان دستگاه‌های دولتی مخصوصا سازمان‌های بیمه و امورمالیاتی ضرورت انکارناپذیر برای تعامل و همکاری هرچه بیشتر مردم و کسب رضایت عمومی است که توجه ویژه مدیران دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد.


رییس اتاق اصناف اردبیل به تفاوت کارکردهای مجوزهای صادر شده توسط میراث فرهنگی و اصناف اشاره کرد و از مدیر کل تامین اجتماعی استان اردبیل خواست در خصوص رفع مشکلات مربوط به تفاوت مجوزها و پرداختی بیمه‌ها از اصناف و بازاریان حمایت کند.


ارغوانی در ادامه از محدودیت برای بیمه اجتماعی مشاغل سیار، فصلی و غیر رسمی در برخی از صنوف سخن گفت و خواهان رفع این مسئله شد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگرموتور برق چیست و چه کاربردهایی دارد؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *