مدیریت زنجیره تولید تا مصرف دارو مناسب نیست

تهران-ایرنا- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سازمان غذا و دارو در شرایط فعلی، زنجیره تولید تا مصرف دارو را به خوبی مدیریت نمی‌کند.


علی بابایی کارنامی در گفت و گو با پارلمانی ایرنا، در ارزیابی از عملکرد سازمان غذا و دارو پس از آغاز طرح دارویار گفت: نقیصه هایی در روند توزیع دارو در کشور دیده می شود، مثلا سرم قندی نمکی در داروخانه های ساری پیدا نمی شود که علت آن سیاست های بعضا غلط سازمان غذا و دارو است.


وی ادامه داد: ما باید این حق را به مردم بدهیم که به حداقل های داروهای عمومی دسترسی داشته باشند. اشکالات فراوانی به حوزه توزیع دارو برمی گردد که بخشی از آن را به موضوع تولید و واردات دارو ربط می دهند که پذیرفتنی نیست.


نماینده ساری توضیح داد: اخیرا بازدیدی از توانمندی های صنعت دارو در نمایشگاه ایران مال داشتم که ظرفیت بالای تولیدکنندگان را نشان می داد به اندازه ای که نباید در این حد، دارو در کشور کمیاب شود. گفته می شود وزارت بهداشت و مشخصا سازمان غذا و دارو، حمایت های لازم را انجام نمی دهد.


بابایی اضافه کرد: سازمان غذا و دارو زنجیره تولید تا مصرف دارو را به خوبی مدیریت نمی کند لذا بر این اساس عملکرد سازمان غذا و دارو را مطلوب نمی دانم.


وی در توصیه ای به وزارت بهداشت برای بهبود این روند گفت: وزارت بهداشت باید ضعف ها و آسیب های سازمان غذا و دارو را شناسایی کند و اشراف به توانمندی ها و ظرفیت های کشور داشته باشد، در این صورت اگر به ناتوانی نیروی انسانی و مدیران در وزارت بهداشت و زیرمجموعه های آن رسید، باید تغییرات لازم را اعمال کند.



مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *