قالیباف آیت الله گرگانی عمر پربرکت خود را بر گسترش ترویج معارف

تهران – ایرنا – رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت آیت‌الله علوی گرگانی را تسلیت گفت و افزود: این روحانی مکرم در سراسر عمر پربرکت خویش علاوه بر فراگیری علوم اسلامی و فقهی بر امر نشر، گسترش و ترویج معارف دینی و توسعه حوزه‌های علمیه اهتمام ویژه داشت.


به گزارش حوزه پارلمانی ایرنا، «محمدباقر قالیباف» در این پیام افزود: ضایعه مؤلمه ارتحال مرجع عالیقدر، عالم پارسا و مجتهد مهذّب حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی موجب تأسف و تأثر شد.


قالیباف در این پیام افزود: این عالم جلیل‌القدر و فقیه صمدانی در محضر علمای بزرگوار همچون حضرت آیت‌الله بروجردی (رض)، حضرت امام خمینی (ره)، حضرت آیت الله گلپایگانی، حضرت آیت الله خویی، حضرت آیت الله غروی اصفهانی و حضرت آیت الله آقاضیاءالدین عراقی دروس حوزوی را آموختند که مجموعه این تعلیمات گرانسگ در تحکیم شخصیت استوار فقهی ایشان تاثیرات فراوان داشت و حاصل آن تالیفات و آثار متعدد و ارزشمند در زمینه  فقه و اصول و حدیث می‌باشد.


وی تصریح کرد: این روحانی مکرم در سراسر عمر پربرکت خویش علاوه بر فراگیری علوم اسلامی و فقهی، بر امر نشر، گسترش و ترویج معارف دینی و توسعه حوزه‌های علمیه و مراکز تحقیقاتی و دین پژوهی اهتمام ویژه داشتند و ضمن تربیت طلاب و شیفتگان معارف اسلامی، همواره بر تعظیم شعائر اهل بیت‌ (ع) و امور خیریه و عام‌المنفعه و رسیدگی به نیازمندان تاکید و توصیه می‌کردند.


رییس مجلس شورای اسلامی در این پیام ادامه داد: آن فقیه زاهد و عابد متخلق، در سراسر عمر شریف خود در زمره ارادتمندان وفادار به حضرت امام‌خمینی(ره) و مقام معظم رهبری قرار داشتند و به‌طور مستمر مسایل کشور را مورد توجه قرار داده و در بیان دلسوزانه موضوعات اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پیشگام بودند.


وی در ادامه این پیام خاطرنشان کرد: ضمن عرض تسلیت ضایعه فقدان ایشان به پیشگاه حضرت بقیه‌الله‌الاعظم (عجل الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف)، مقام معظم رهبری (حفظه الله)، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، شاگردان و دوستداران و مقلدین ایشان به ویژه مردم شریف استان گلستان، بیت معزز و فرزندان فاضل ایشان، برای روح طیبه آن عالم برجسته علو درجات و رحمت‌ واسعه و حشر با اولیاء الله و برای بازماندگان صبر جزیل از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.


به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید روز سه‌شنبه ۲۴ اسفند ماه دارفانی را وداع گفت.


آیت‌الله علوی گرگانی روز جمعه به دلیل بیماری، در بخش ویژه بیمارستانی در شهر قم بستری شده بود.


آیت‌اللَّه العظمی علوی، در خجسته ایّام ولادت با سعادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) در سال ۱۳۵۹ق (خرداد ۱۳۱۸ ش) در نجف اشرف، در بیت فضیلت و تقوا زاده شد.


این مرجع تقلید از شاگردان آیت‌الله بروجردی، امام خمینی(ره)، آیت‌الله گلپایگانی و آیت‌الله اراکی است. علوی گرگانی دارای تألیفات مختلفی است که توسط مرکز کامپیوتری علوم اسلامی، گردآوری و منتشر شده است.


ساخت مسجد و درمانگاه در گرگان و تأسیس صندوق قرض‌الحسنه در تهران از جمله اقدامات عمرانی وی است.





آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *