سن تکلیف رسیدن به قرب الهی و کمال است

ایسنا/لرستان رئیس ستاد اقامه نماز لرستان گفت: رسیدن به سن تکلیف رسیدن به قرب الهی و کمال است.


حجت‌الاسلام چراغی امروز ۲۴ آبان‌ماه در مراسم جشن تکلیف فرزندان کارکنان اداره‌کل دیوان محاسبات لرستان، اظهار کرد: رسیدن به سن تکلیف، سنی است که یکسری دستورات دینی باید فرد انجام دهد و مسئولیت‌پذیر باشد و این دستورالعمل‌ها و تعالیم دینی برای هدایت انسان‌ها و رسیدن به قرب الهی و کمال است.


وی تصریح کرد: برای نزدیک شدن به خداوند باید آن تکالیف واجب را به‌جا آورد و سعی کنیم با خواندن قرآن چون خیلی از تعالیم و تکالیف دینی خداوند در قرآن بیان شده، از واجبات دینی بیشتر مطلع شویم.


رئیس ستاد اقامه نماز لرستان اضافه کرد: خداوند کسی که به سن تکلیف می‌رسد مسیر راهنما و هدایت زندگی را برای آن مشخص می‌کند که ما می‌توانیم از طریق آن به جایگاه واقعی انسان دست یابیم.


چراغی ادامه داد: افرادی که از یک مرحله به مرحله دیگر زندگی وارد می‌شوند باید شرایط و ضوابط آن مرحله جدید را رعایت کنند که در حال حاضر کودکانی که امروزه به سن تکلیف رسیده‌اند از یک مرزی گذر می‌کنند و وارد مرحله جدیدی از زندگی خواهند شد که این مرحله باید برای کسب دانش و علم بیشتر، سبک مسائل دینی و مذهبی باشد تا به جایگاه واقعیت انسان برسند.


مظفر جمالی‌نژاد مدیرکل دیوان محاسبات لرستان نیز در این مراسم، اظهار کرد: به تکلیف رسیدن، یک عید به حساب می‌آید، چون از نظر عقلی و جسمی به حدّی رسیده‌ایم که خداوند به ما دستور می‌دهد و ما خوشحالیم که خواسته‌ها و دستورهای او را اطاعت کنیم و بنده شایسته او به‌حساب آییم. ما با جشن تکلیف نعمت‌های خدا را گرامی می‌داریم و این روز بزرگ را که در آن به سنّ تکلیف رسیده‌ایم، به‌عنوان یک روز پرشکوه و خاطره‌ای به‌یادماندنی به یاد می‌سپاریم.


وی ادامه داد: وقتی فردی به سن تکلیف می‌رسد، مکلف خواهد شد که واجبات دینی اعم از خواندن نماز، خواندن قرآن، گرفتن روزه؛ رعایت حجاب، دروغ نگفتن، غیبت نکردن و غیره را انجام دهند و بعد از سن تکلیف باید مواظب باشند مسائلی که از طرف خداوند به‌عنوان واجبات محسوب می‌شوند را رعایت کنند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *