سال گذشته کدام شهر قزوین بیشترین مصرف آب را داشت

ایسنا/قزوین مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: تحلیل‌ها نشان می‌دهد بیشترین مصرف آب در سال گذشته مربوط به شهر زیاران بوده که یک شهر توریستی به شمار می‌رود بود و رتبه کمترین مصرف آب در استان به شهر سیردان از توابع بخش طارم سفلی تعلق گرفته است.


داراب بیرانوندی روز چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ در نشست خبری مدیران عامل صنعت آب و برق استان قزوین اظهار کرد: طی یک سال گذشته بالغ بر ۲۲ خدمت آنلاین به مشترکان ما ارائه شده که به نوبه خود یک خدمت تسهیل‌گرانه موفق در حوزه تکریم ارباب رجوع است.


وی افزود: با توجه به اینکه آبرسانی به مناطق کمتر برخوردار از اولویت‌های سازمان بوده است، در یک سال گذشته بالای ۸۰ کیلومتر خط انتقال در روستاهای استان قزوین به انجام رسیده که در این حوزه از ظرفیت‌های نیروهای جهادی از جمله بسیج بهره‌مند شدیم. همچنین درسال گذشته ۲۳۲ کیلومتر اصلاح و بازسازی شبکه‌های آبرسانی در قزوین انجام شده و در فاضلاب بالای ۱۲ کیلومتر عملکرد داشتیم.


مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین تصریح کرد: تحلیل‌ها نشان می‌دهد بیشترین مصرف آب در سال گذشته مربوط به شهر زیاران و رتبه کمترین به شهر سیردان از توابع بخش طارم سفلی تعلق گرفته است.


وی عنوان کرد: تحلیل روند مصرف آب در قزوین نشان از این دارد که حتی مشترکین بدمصرف و به اصطلاح پرمصرف ما در حال کاهش مصرف هستند و از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲ درصد کاهش مصرف داشته‌اند.


بیرانوندی با بیان اینکه انشعابات غیرمجاز بلای جان استان شده است، افزود: در سال گذشته ۱۱۳۸ انشعاب غیرمجاز در استان شناسایی و برخوردهای قانونی برای مقابله با آن‌ها صورت گرفته است اما به نظر می‌رسد برخورد و جریمه نسبت به این موضوع بازدارنده نیست؛ از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۳۰۰ انشعاب غیرمجاز شناسایی شده است.


وی عنوان کرد: مردم شریک تأسیسات صنعت آب و برق هستند و باید خود را حامی این شرکت‌های خدمت‌رسان بدانند تا مسیر خدمت‌رسانی به مردم تسهیل گردد. در همین راستا پاداش‌های میلیونی برای شهروندانی که انشعابات غیرمجاز را به ما اطلاع دهند در نظر گرفته شده است.


مدیرعامل شرکت آبفا استان قزوین با بیان اینکه سرقت تأسیسات نظیر دریچه‌ها نیز زیاد شده، افزود: این سرقت‌ها علاوه بر آنکه به تأسیسات و شرکت آب و فاضلاب خسارت ایجاد می‌کند برای مردم خطرآفرین است، لذا از دستگاه‌های بازدارنده از جمله پلیس و دستگاه قضا تقاضای اهتمام بیشتر نسبت به این موضوع داریم.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *