رفعت مقام بسیج در گمنامی و بی نشانی است

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌ فقیه در لرستان با بیان اینکه رفعت مقام بسیج در گمنامی و بی‌نشانی است، گفت: هفته بسیج فرصت و غنیمتی است که ببینیم و ملاحظه کنیم که مبدأ بسیج کجا بوده و الان کجا هستیم و مقصد و نهایت آن کجاست.


حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی در جمع فرماندهان و کارکنان سپاه و بسیجیان این استان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر و تبریک هفته بسیج اظهار کرد: هفته بسیج فرصت و غنیمتی است که ببینیم و ملاحظه کنیم که مبدأ بسیج کجا بوده و الان کجا هستیم و مقصد و نهایت بسیج کجاست، ما به هفته بسیج باید چنین نگاهی داشته باشیم.


وی ادامه داد: در شروع پیروزی انقلاب اسلامی با شورش‌های داخلی در اشکال مختلف مواجه شدیم، سفارتخانه آمریکا یا همان لانه جاسوسی که برای حذف و سرنگونی جمهوری اسلامی اقداماتی انجام می داد، با رویداد ۱۳ آبان سال ۵۷  تسخیر لانه جاسوسی به وقوع پیوست، اسناد لانه جاسوسی لو رفت.


شاهرخی در ادامه افزود: امام راحل(ره) در پنجم آذرماه، بسیج مستضعفین را تشکیل داد که ما هر چه جلو می‌رویم ثمرات شیرین آن‌را ملاحظه می‌کنیم. بنا به فرموده امام(ره) «بسیج لشکر مخلص خداست»، لشکر یک مجموعه منظم و هماهنگ و دارای امکانات است و از همه مهم‌تر اینکه مخلص است، چون پاکترین، فداکارترین، داناترین و تواناترین نیروها در این مجموعه جمع شدند، آن‌ها چیزی برای خود نمی‌خواهند و با تمام توان از آب و خاک و ملت دفاع می‌کنند، گرچه این کار با ارزشی است، ولی زمانی ارزشش بیشتر می‌شود که لشکر مخلص خدا بشود، تعبیر امام(ره)، کلمه به کلمه آن پرمعنا و هدفمند است.


نماینده ولی‌ فقیه در لرستان اضافه کرد: طبق آیه شریفه قرآن، جهادشان صرفاً در راه خداست و برای رسیدن به منافع دنیوی نیست، اگر کار در راه خدا بود، نفع آن به مردم نیز می‌رسد، اما اگر کاری رنگ و بوی خدایی نداشت، بعداً به سمت گروه، حزب و جناح خاصی متمایل می‌شود و از ارزش آن کاسته می‌شود.


وی تصریح کرد: امام(ره) یک ظرفیت و اخلاصی در بدنه بسیج، در جوانان و اقشار مختلف بسیج می‌دیدند. بسیج متعلق به قشر خاص، زمان خاص و مکان خاص نیست، بلکه عمومی است و مربوط به همه اقشار است؛ حالا باید ببینیم در این ظرفیت عظیم بسیج کجای کار هستیم.


شاهرخی با اشاره به اینکه شهدا، سرداران شهید و ۶۵۵۶ شهید ما سرمایه‌های معنوی ما هستند و جوانان با اخلاصی مانند حاج قاسم سلیمانی و دیگر سرداران شهید کشور و استان‌  به‌خاطر خلوص و صفایشان بود که به این مقام و جایگاه رسیدند، بیان کرد: ما در این قافله بسیج که در حال حرکت است باید جایی و راهی برای خدمتگزاری پیدا کنیم تا آن سعادت نصیب ما شود که یکی از آن راه‌ها شجره طیبه صالحین است که این خود یکی از ظرفیت‌هایی است که این خلوص و صفا را به ارمغان می‌آورد تا جایی که انسان درجه به درجه جلو برود و به مرحله‌ای برسد که آن ظرفیت و استعداد آشکار شود.


نماینده ولی‌ فقیه در لرستان با اشاره به اینکه خداوند متعال در آیه ۵۴ سوره مبارکه مائده می‌فرماید: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا مَنْ یَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دِینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِی اللَّهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَیُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّةٍ عَلَی الْکَافِرِینَ یُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَلَا یَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ ۚ ذَٰلِکَ فَضْلُ اللَّهِ یُؤْتِیهِ مَنْ یَشَاءُ ۚ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِیم؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید، هر که از شما از دینش بازگردد چه باک؛ زود است که خدا مردمی را بیاورد که دوستشان بدارد و دوستش بدارند. در برابر مؤمنان فروتنند و در برابر کافران سرکش؛ در راه خدا جهاد می‌کنند و از ملامت هیچ ملامتگری نمی‌هراسند. این فضل خداست که به هر کس که خواهد ارزانی دارد، و خداوند بخشاینده و داناست»، تصریح کرد: اهل ایمان اگر بخواهند متزلزل باشند و عقب گرد کنند، دچار ارتجاع شوند، هیچ ضرری برای خدا ندارد، بلکه در عوض، قومی خواهد آمد که خداوند آنها را دوست دارد و آنها نیز خدا را دوست دارند؛ طبق فرموده پیامبر اکرم«ص» اینان قوم جناب سلمان هستند، هر کسی نمی‌تواند در ولایت محبت خدا قرار گیرد، انسان‌های خاص در این زمره قرار می‌گیرند.


وی افزود: رفعت مقام بسیج در گمنامی و بی‌نشانی است، بسیج به‌دنبال نام و نشان نیست، و به همین جهت خدا او را بالا می‌برد، به او رفعت مقام می‌دهد، و از هیچ سرزنشی باک ندارد، اگر تنها بماند نیز در مقابل کفر و ظلم خواهد ایستاد و خداوند نیز نصرت خواهد داد، مجاهدان ما و همه ما این نصرت‌ الهی بهنگام و به موقع را در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مشاهده کردیم.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *