دولت در حمایت از مبتلایان به بیماری های نادر اراده و عزمی خلل ناپذیر

تهران – ایرنا – رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری تاکید کرد: دولت مردمی در راستای عدالت‌گستری و وظایف ذاتی خود، برای درمان بیماری‌های نادر و حمایت از مبتلایان به این بیماری‌ها اراده و عزمی خلل‌ناپذیر دارد.


به گزارش روز یکشنبه خبرنگار حوزه دولت ایرنا از روابط عمومی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری، محمدصادق خیاطیان در پیامی به مناسبت هشتم اسفند روز ملی بیماری‌های نادر تصریح کرد: دولت سیزدهم در تعامل با بنیاد بیماری‌های نادر، رسیدگی به مشکلات بیماران و تأمین نیازها و رفع مشکلات آنان را با جدیت دنبال می کند.


خیاطیان در این پیام افزود: در فرهنگ اسلامی، تلاش برای درمان بیماران و مراقبت از سلامت مردم، امری مقدس قلمداد شده است. بیماری‌های نادر در سراسر جهان، از جمله مشکلات مهم در حوزه سلامت عمومی به شمار می‌آید و حرکت‌هایی به‌ویژه با محوریت مردم برای حمایت از مبتلایان به این بیماری‌ها آغاز شده است.


وی اظهار داشت: مایه خرسندی است که در ایران نیز علاوه بر اهتمام بخش دولتی، سازمان مردم‌نهاد معتبری برای کمک به بیماران نادر فعال شده و توانسته در جلب‌توجه افکار عمومی به این بیماری‌ها و ارائه راهکار و پیشنهاد به دولت در این زمینه موفق عمل کند.


رییس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: به برکت تلاش‌های مسئولانه بنیاد بیماری‌های نادر ایران و سفرای این بنیاد، نام بیماری‌های نادر امروز نه برای مردم و نه برای سیاستگذاران حوزه سلامت عمومی ناآشنا نیست. این سازمان در طول حیات پرثمر خود توانسته دستگیر عزیزانی باشد که شاید تا پیش از این، تکیه‌گاهی نداشتند. این تلاش‌ها درخور قدردانی و نتایج آن در پیشگاه پروردگار متعال مأجور است.


خیاطیان در این پیام افزود: اینجانب به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران، ضمن تشکر از تلاش‌های مستمر همه منتسبان به بنیاد بیماری‌های نادر و ابلاغ سلام گرم رییس‌جمهور به آنان، اعلام می‌کنم دولت مردمی در راستای عدالت‌گستری و وظایف ذاتی خود، برای درمان بیماری‌های نادر و حمایت از مبتلایان به این بیماری‌ها اراده و عزمی خلل‌ناپذیر دارد و در تعامل با بنیاد بیماری‌های نادر، رسیدگی به مشکلات بیماران و تأمین نیازها و رفع مشکلات آنان را با جدیت دنبال خواهد کرد.


وی تصریح کرد: ضمن آرزوی توفیق روزافزون در ادامه راه مقدسی که آغاز کرده‌اید، برای همه مبتلایان به بیماری‌های نادر آرزوی سلامت و تندرستی دارم.


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *