جنگ اوکراین مهمترین نگرانی مردم آمریکا

تهران- ایرنا- یک نظرسنجی جدید دانشگاه کوئینیپیاک نشان داد که اکثریت مردم آمریکا جنگ اوکراین را مهمترین نگرانی خود می‌دانند و همه گیری کرونا در رده دوم این نظرسنجی قرار گرفته است.


به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا از “ای بی‌سی ۱۰”، بر اساس این نظرسنجی ۷۹ درصد از مردم آمریکا اعلام کرده‌اند که از جنگ اوکراین نگران هستند درحالی که تنها ۱۳ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند کرونا مهمترین نگرانی آن‌ها است. همچنین ۸ درصد دیگر اعلام کرده‌اند درباره این موضوع تصمیم گیری نکرده‌اند.


بنا بر نتایج این نظرسنجی، ۷۴ درصد از مردم آمریکا معتقدند دولت این کشور بدون ورود به یک جنگ مستقیم با روسیه باید به اوکراین کمک کند. همچنین ۱۷ درصد از مردم این کشور معتقدند روسیه باید به اوکراین کمک کند حتی اگر این کمک خطر جنگ مستقیم با روسیه را به دنبال داشته باشد. ۵ درصد نیز معتقدند که آمریکا اصلا نباید به اوکراین کمک کرده و ۴ درصد در این زمینه نظری ندارند. 


نتایج این نظر سنجی نشان داد که ۵۴ درصد از آمریکایی‌ها پس از آگاهی از این موضوع که وضع منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین از سوی ناتو و آمریکا به معنی جنگ مستقیم با روسیه است، با خودداری ناتو از انجام چنین کاری موافق هستند. از سوی دیگر ۳۲ درصد با وضع منطقه پرواز ممنوع موافق بوده و ۱۴ درصد دیگر در این خصوص اطمینان ندارند. 


به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد. 


پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند. 


همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *