جامعه روحانیت ۴۰۰۰ شهید به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است

ایسنا/لرستان مسئول مؤسسه سیره شهدا گفت: جامعه روحانیت در دفاع از انقلاب و دفاع مقدس ۴۰۰۰ شهید تقدیم کرده است که می‌طلبد شهدای روحانی و طلبه را به مردم معرفی کنیم.


حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جوشقانیان دهم مهرماه در کنگره «شهدای فضیلت»، گرامیداشت ۵۸ شهید طلبه و روحانی لرستان که در مصلی الغدیر خرم‌آباد برگزار شد، در سخنانی با گرامیداشت هفته وحدت گفت: شهدا الگوهای هدایت هستند که در هر قشری برای ما عزیز هستند.


وی با بیان اینکه لرستان ۵۸ شهید روحانی دارد که بخشی از ۶۵۵۵ شهید لرستان هستند، ادامه داد: برای به ثمر رسیدن این انقلاب انسان‌های بزرگواری جانشان تقدیم شده است که شهدای روحانی و طلبه نمونه‌ای از این انسان‌های ایثارگر هستند که برای حفظ انقلاب از جان خود گذشتند.


مسئول مؤسسه سیره شهدا با اشاره به اینکه اولین شهید روحانی دفاع مقدس از لرستان بود که به خاطر اینکه حاضر نشد به امام و انقلاب توهین کند مورد شکنجه‌های فراوان قرار گرفت، افزود: در تاریخ داریم بعد از شهادت سمیه، عمار را مجبور به توهین به پیامبر اکرم(ص) کردند، اما از آنجایی که قلب عمار سرشار از ایمان و تقوا و عشق به پیامبر اسلام(ص) بود، حاضر به این کار نشد و ما امروز می‌بینیم شهدای ما نیز کمتر از شهدای صدر اسلام نیستند.


حجت‌الاسلام جوشقانیان با بیان اینکه ۸۰ درصد شهدای ما امام راحل(ره) را از نزدیک ندیدند، اما عشق به امام خمینی(ره) را از نزدیک درک کردند، اظهار کرد: شهدای روحانی مبشرانی بودند که در میدان نبرد پا به پای رزمندگان بودند و بسیاری از آنها فرماندهی عملیات‌ها را برعهده داشتند.


مسئول مؤسسه سیره شهدا با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نسل امروز را کمتر از نسل دفاع مقدس نمی‌شناسد، چراکه این نسل هم با همان معرفت راه نسل دفاع مقدس را دنبال می‌کند، گفت: دشمنان برای اینکه نقش روحانیت در جامعه کم‌رنگ شود از هر دسیسه و توطئه‌ای استفاده کردند.


جوشقانیان با بیان اینکه رسالت امروز ما با این خون‌ها مضاعف است و هر کدام باید یک پهلوان در فتح ارزش‌های معنوی به سمت و سوی خداوند تربیت کنیم، اضافه کرد: در دفاع مقدس ما از نظر تجهیزات و امکانات خیلی ضعیف بودیم، دفاع مقدس را با اراده حق و خدای متعال جلو بردیم.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیمرونالدو زدگی حاد یا حادترین رونالدو مسئله این است؟
بیشتر بخوانیمشیرآلات بهداشتی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *