بهره برداری از ۷ طرح حوزه سلامت آذربایجان شرقی با حضور رییس جمهور

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی تبریز از افتتاح و بهره برداری تعداد هفت عنوان طرح در حوزه بهداشت و درمان آذربایجان شرقی در جریان سفر رییس جمهور به این استان خبر داد.


دکتر علی جنتی در گفت‌وگو با خبرنگاران، مجموع طرح‌های اجرایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بخش‌های مختلف درمانی، بهداشتی و بیمارستانی را ۱۷ مورد اعلام کرد که از این تعداد هفت عنوان پروژه به طور کامل تکمیل و برای سفر دور دوم سفر استانی هیات دولت به آذربایجان شرقی آماده افتتاح شده است.


وی، اعتبار هزینه شده برای طرح‌های آماده افتتاح آذربایجان شرقی در حوزه بهداشت و درمان را حدود ۴۴ میلیارد تومان اعلام کرد که این میزان سرمایه گذاری طی مدت یک سال از سفر اول هیات دولت در خرداد ماه پارسال تا به امروز عملیاتی شده است.


جنتی اظهار کرد: طرح توسعه اورژانس مرکز آموزشی و درمانی طالقانی تبریز، آماده سازی و تکمیل بخش سلول درمانی مرکز آموزشی و درمانی و بیمارستان شهید مدنی تبریز با روش‌های نوین علم پزشکی، راه اندازی مرکز بزرگ درمانگاهی شیخ الرییس دو در محل بیمارستان قدیم کودکان تبریز از جمله طرح‌های آماده برای افتتاح سفر دور دوم هیات دولت به آذربایجان شرقی است.


وی راه اندازی تعداد دو سی تی اسکن در شهرستان‌های هشترود و اسکو، توسعه اتاق عمل بیمارستان شهرستان ملکان و مرکز جامع سلامت در شهرستان اهر را از دیگر طرح‌های حوزه بهداشت و سلامت آذربایجان شرقی عنوان کرد که قرار است با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونان وی راه اندازی و افتتاح شود.


وی با اشاره به نقش مهم حوزه درمانی و سلامت آذربایجان شرقی در منطقه شمال غرب کشور، یادآور شد: اکنون در بخش‌های مختلف حوزه سلامت، این استان علاوه بر جمعیت چهار میلیونی ساکن در شهرها و بخش‌های مختلف، برای استان‌های همجوار و مناطقی مثل اردبیل، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان و حتی برای مناطقی از شمال عراق و جمهوری خودمختار نخجوان نیز ارائه خدمات می‌کند.


معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی تبریز، پوشش جمعیتی نظام سلامت آذربایجان شرقی را بالغ بر ۱۰ میلیون نفر اعلام و اضافه کرد: شرایط عمومی مراکز درمانی و بیمارستانی این استان به هیچ عنوان پاسخگوی این حجم جمعیت نیست و باید به لحاظ تامین فضاهای جدید اقدامات فوری به انجام برسد.


وی، فرسودگی تخت‌های بیمارستانی را از چالش‌های مهم حوزه سلامت آذربایجان شرقی برشمرد و با بیان این‌که هزینه و سرمایه گذاری در بخش سلامت بسیار بالا است، افزود: ایجاد یک تخت بیمارستانی بالغ بر دو میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد که باید از اکنون براتی نوسازی و بازسازی تخت‌های موجود و مراکز درمانی آذربایجان شرقی اقدامات لازم انجام شود.


به گفته وی، در صورت بی توجهی به وضعیت تخت‌های بیمارستانی آذربایجان شرقی در سال‌های آینده و با احتمال بروز انواع بیماری‌ها و تغییر و تحولات حوزه پزشکی و مهمتر از همه حوادث غیرمترقبه، مشکلات عدیده و انباشته شده این بخش را تهدید خواهد کرد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *