امکان تحصیل دانشجویان عراقی در دانشگاه حکیم سبزواری برقرار شد

ایسنا/خراسان رضوی مدیر همکاری‌های بین‌المللی و دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: با پیگیری‌های انجام شده از این پس دانشجویان عراقی می‌توانند در دانشگاه حکیم سبزواری به تحصیل بپردازند.


دکتر علی خوش‌سیما روز دوشنبه، ۱۲ تیر، در سفر به سبزوار در گفت‌وگو با خبرنگاران خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده، نام دانشگاه حکیم سبزواری بین دانشگاه‌های مورد تائید وزارت تعلیم عراق قرار گرفت و از این پس دانشجویان عراقی می‌توانند در دانشگاه حکیم سبزواری به تحصیل بپردازند.


وی بیان کرد: طی سال‌های گذشته با وجود قرابت‌های فرهنگی و مذهبی به دلیل اینکه مدرک صادر شده از طرف دانشگاه سبزوار در وزارت تعلیم عراق مورد تائید نبود، دانشجویان عراقی نمی‌توانستند در دانشگاه حکیم سبزواری تحصیل نمایند.


مدیر همکاری‌های بین‌المللی و دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه حکیم سبزواری تصریح کرد: اما با توجه به رایزنی‌های انجام شده و اقدامات صورت گرفته، نام دانشگاه حکیم سبزواری در لیست دانشگاه‌های مورد وثوق وزارت تعلیم عراق قرار گرفت و جذب دانشجو از این کشور امکان‌پذیر شد.


خوش‌سیما گفت: مزیت دیگر جذب دانشجو از کشور عراق، فعال شدن مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان دانشگاه حکیم سبزواری است که با توجه به افزایش حضور دانشجویان غیرفارسی‌زبان، این مرکز فعال‌تر از گذشته به دانشجویان غیرفارسی‌زبان کمک می‌نماید تا بتوانند دوره آموزش زبان فارسی را طی کنند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگربهترین مشاورین کسب و کار چه ویژگیهایی دارند

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *