المپیک ناشنوایان برزیل فوتبال ایران هفتم شد

تهران_ایرنا_ تیم فوتبال ناشنوایان ایران در آخرین دیدار خود به مصاف نماینده لهستان رفت و با پیروزی در برابر این تیم، با یک پله صعود نسبت به المپیک ۲۰۱۷ سامسون جایگاه هفتم المپیک ناشنوایان برزیل را کسب کرد.


به گزارش ایرنا از  فدراسیون ورزش های ناشنوایان؛ تیم ملی فوتبال ناشنوایان در بازی مقابل لهستان برای کسب عنوان هفتمی المپیک  ناشنوایان با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید.


در این دیدار تیم لهستان در دقیقه ۷ یک گل زد، سپس در دقایق ۲۸ و ۷۲ توسط علی اکبر احمدوند و محسن فرضی گل‌های کشورمان به ثمر رسید تا ایران برنده این دیدار شود.


محمد قائدی، علیرضا بسیح، حسین مصباحی، میلاد محمدی، نورالدین سلیمانی، شاهین برزگر، علی اکبر احمدوند، ایمان محبی، سینا عیسی پره، عبدالمهدی هاموری و محسن فرضی ترکیب اولیه تیم ایران در دیدار برابر لهستان بودند.  


 قادر تیموری به عنوان سرمربی، قادر دهقان، پژمان بیک زاده و محمدرضا خدری به عنوان مربیان  فوتبالیست های ناشنوا در بازی های المپیک برزیل  را همراهی  کردند.


در پایان این دیدار علیرضا بسیح کاپیتان تیم  فوتبال ناشنوایان ایران پس از ۱۹ سال و حضور  پنج دوره المپیک ناشنوایان از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.


بسیح نایب قهرمانی المپیک ۲۰۰۵ ملبورن استرالیا و شش دوره قهرمانی آسیا را در کارنامه خود ثبت کرده است.  


بیست و چهارمین دوره بازیهای المپیک ۲۰۲۱ برزیل از ۱۱ اردیبهشت با حضور بیش از ۴ هزار ورزشکار از ۸۰ کشور جهان و رقابت در ۲۰ رشته ورزشی آغاز شده است و کاروان ایران نیز با ۷۵ ورزشکار زن و مرد در ۸ رشته ورزشی به مصاف حریفان خود رفتند.  


در کارنامه کاروان ایران تا انروز ۳۱ مدال از جمله ۱۲ طلا ثبت شده  که در رشته های کاراته، جودو، تکواندو و کشتی فرنگی بدست آمده است.  



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *