پرداخت ۲۷۱ میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی از پرداخت ۲۷۱ میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان خبر داد.


مجید قهرمانلو در نشست خبری امروز، ۱۷ بهمن ماه اظهار کرد: بر اساس آمار ۱۰ ماهه معادل ۲۷۱ میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، مناطق عشایری و روستاهای فاقد دهیاری در استان واریز شده است که نسبت به سال گذشته ۱۱۵ درصد افزایش دارد.


وی ادامه داد: سهم مناطق شهری از توزیع مالیات بر ارزش افزوده ۱۵۱ میلیارد تومان، روستاها و مناطق دارای دهیاری ۱۰۶ میلیارد تومان، روستاهای فاقد دهیاری ۱.۵ میلیارد تومان و مناطق عشایری نیز سه میلیارد تومان بوده است.


به گفته قهرمانلو، بیشترین سهم از این محل را شهرداری بجنورد با ۸۲ میلیارد تومان داشته است که البته شامل عوارض آلایندگی توسط صنایع نیز می‌شود.


وی همچنین به پایانه‌های فروشگاهی نیز اشاره کرده افزود: از اول دی ماه باید همه اشخاص حقوقی و چهار دسته از اشخاص حقیقی به پایانه‌های فروشگاهی متصل شوند.


وی تاکید کرد: این اقدام به دلیل حرکت به سمت هوشمندسازی است و بر اساس دستورات ابلاغ شده موظف هستیم پرونده‌هایی که به صورت دستی بررسی می‌شود را به ۲.۵ درصد کاهش دهیم.


قهرمانلو گفت: علاوه بر تمام افراد حقوقی؛ طلا فروشان، فعالان حوزه معدن، همه افرادی که در ۶ ماهه نخست امسال فروش یا خدمات آن‌ها بیش از ۱۸ میلیارد تومان بوده و همچنین پزشکان و پیراپزشکان و وکلا از جمله چهار دسته مشاغلی افرادی هستند که به عنوان افراد حقیقی باید به پایانه فروشگاهی متصل باشند.


مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی اظهار کرد: در خصوص اشخاص حقوقی، تاکنون ۴۲۰ فرد به سامانه پایانه فروشگاهی متصل شده‌اند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیمبازسازی پوست
بیشتر بخوانیمآیا لیزر موهای زائد خوبه؟ همه چیز در مورد آن

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *