وزیر خارجه عراق بغداد ابتکار عمل هایی برای حل اختلافات منطقه ای

تهران – ایرنا – «فواد حسین»، وزیر امو خارجه عراق که برای شرکت در نشست وزیران خارجه کشورهای اسلامی به پاکستان سفر کرده است، در سخنرانی در این نشست ضمن تأکید بر کوشش برای برقراری روابط دوستانه با کشورهای جهان از ابتکار عمل کشورش برای کاهش اختلافات منطقه ای خبر داد.


به گزارش ایرنا از تارنمای «میدل ایست نیوز»، وزارت خارجه عراق امروز (سه شنبه) در بیانیه ای اعلام کرد که فواد حسین، در نشست وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی در اسلام‌آباد پاکستان تأکید کرده است که که پیروزی عراق بر تروریسم داعش هویت متکثر و دموکراسی در عراق را به همگان ثابت کرد.


فواد حسین گفت که پس از این پیروزی تاریخی بر داعش، عراق و جهان  امن‌تر شده اند و باید همگان برای مبارزه با همه انواع تبعیض تلاش کنند.


وی تأکید کرد که دولت عراق بازسازی شهرهای آزادشده از چنگ داعش و بازگشت آوارگان را در رأس اولویت‌های خود قرار داده است.


او از کشورهای جهان به سبب همکاری با عراق در بازپس‌گیری آثار تاریخی این کشور قدردانی کرد.


وزیر خارجه عراق تأکید کرد که دولت این کشور برای برقراری روابط دوستانه و متوازن با کشورهای جهان تلاش می‌کند و  عراق ابتکار عمل‌های بسیاری برای کاهش اختلافات و حل مشکلات میان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی ارائه کرده است.
وی همچنین بر موضع ثابت و همیشگی عراق در قبال مساله فلسطین تأکید کرد.


چهل و هشتمین نشست وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با حضور هیات‌های مختلف از جمله سخنگو و معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه شنبه) به میزبانی دولت پاکستان در شهر «اسلام‌آباد» آغاز به کار کرد.
«سعید خطیب زاده»، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ریاست هیات ایرانی در اجلاس ۲ روزه وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی در پایتخت پاکستان را برعهده دارد.


آیین آغار به کار چهل و هشتمین نشست وزیران خارجه کشورهای اسلامی با سخنرانی «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان در صحن مجلس ملی این کشور آغاز شد.


«شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان ریاست چهل و هشتمین نشست وزیران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی را بر عهده دارد.


«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین به عنوان مهمان ویژه دولت پاکستان در اجلاس سازمان همکاری اسلامی از دیگر سخنرانان نشست امروز خواهد بود.


شعار اجلاس وزیران خارجه اسلامی «مشارکت برای وحدت، عدالت و توسعه» است. این رویداد همزمان با جشن‌های هفتاد و پنجمین سالگرد استقلال پاکستان برگزار می‌شود.


سازمان همکاری اسلامی دومین نهاد بین المللی پس از سازمان ملل متحد محسوب می شود که دارای ۵۷ عضو از کشورهای اسلامی مستقر در چهار قاره جهان است که از ۱۹۶۹ میلادی تاسیس شده و به عنوان صدای جمعی جهان اسلام و تضمینی برای حفاظت و حمایت از منافع آنها، ترویج صلح بین‌المللی و هماهنگی میان افراد مختلف جهان شناخته می شود.




آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *