وزارت کشور دنبال تحقق کنترل ترافیک و تقویت حمل و نقل عمومی است

تهران – ایرنا – معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: مهم‌ترین نیاز امروز شهرهای کشور در حوزه کنترل ترافیک، تقویت حمل و نقل عمومی است که وزارت کشور با تمام ظرفیت به دنبال تحقق این امر مهم است.


به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی نژاد در یکصد و هفتاد و یکمین نشست شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور که با حضور نمایندگان دستگاه‌ها در محل وزارت کشور برگزار شد، افزود: توسعه حمل و نقل عمومی نیاز ضروری کشور برای مدیریت ترافیک در کشور است.


جمالی نژاد اظهار کرد: باید در طرح های توسعه شهری موضوعات و مسایلی نظیر روان سازی شهر، توسعه حمل و نقل عمومی، توسعه دوچرخه سواری و مهم تر از همه تعریض پیاده روها در شهر مورد توجه قرار گیرد.


وی تصریح کرد: به هر میزان که سهم حمل و نقل پاک در تردد شهری افزایش یابد به همان نسبت، آلودگی و مساله ترافیک مدیریت و کنترل می شود.


جمالی نژاد در ادامه با اشاره به بروز رسانی شرح خدمات مطالعات تفصیلی ساماندهی ترافیک شهری خاطر نشان کرد: مطابق این طرح در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، مسایلی نظیر ایمن سازی، تقویت حمل و نقل پاک و روان سازی به صورت جدی تر دنبال می شود.


همچنین در جلسه امروز طرح جامع حمل و نقل شهر نجف آباد اصفهان هم مورد تصویب قرار گرفت و تاکید شد که برای کنترل بار ترافیکی شهر، توسعه ناوگان عمومی از قبیل اتوبوس و مترو به صورت هدفمند دنبال و عملیاتی شود.


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *