هاآرتص کابینه بیمار و خطرناک نتانیاهو باید سرنگون شود

یک رسانه عبری زبان در گزارشی از وجود هماهنگی و همکاری میان چند وزارتخانه کابینه رژیم صهیونیستی برای اختصاص بودجه و تلاش برای اجرای طرح ساخت «معبد» ادعایی خود در صحن‌های مسجد الاقصی پرده برداشته است.


به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد حامیان دستیابی به چشم انداز ساختن «معبد» ادعایی، به پنج گاو سرخ رنگ دل بسته‌اند که با هواپیما از ایالت تگزاس آمریکا به اراضی اشغالی منتقل شده‌اند.


این شبکه اعلام کرد که یک وزارتخانه کابینه بودجه‌ای را برای وارد کردن و پرورش این پنج گاو اختصاص داده است.


در همین راستا، «عمری منیف» روزنامه نگار صهیونیست فاش کرد که کابینه رژیم صهیونیستی پنج گاو سرخ رنگ را به عنوان بخشی از مقدمات ساخت معبد کذایی وارد کرده است.


صهیونیست‌ها که به خرافاتی همچون «گاو سرخ رنگ» اعتقاد دارند، آن را نشانه‌ای برای پیروزی یهود و تخریب مسجد الاقصی و احداث معبد ادعایی خود قلمداد می‌کنند، یهودیان مدعی هستند که این گاو روزی ظاهر شده و سپس به دست خاخام‌هایشان ذبح و سوزانده می‌شود و آنها با خاکستر این گاو، مکان مسجد الاقصی را برای ساخت معبد ادعایی خود «تطهیر» خواهند کرد.


تقلای صهیونیست‌ها برای ساخت «معبد کذایی» در مسجد الاقصی با حمایت نتانیاهو


عمری منیف در این باره می‌گوید که دو سازمان پشت جست‌وجوی دیوانه وار برای یافتن گاوهای مذکور هستند که اولین آنها سازمان “ما اسرائیل را می‌سازیم” بوده که متشکل از مسیحیان انجیلی و یک جنبش راست افراطی است که توسط فردی به نام «تساحی میمو» رهبری می‌شود.


طبق گفته این روزنامه‌نگار، طرف دوم نیز سازمان موسوم به «موسسه معبد» است که توسط «یسرائیل آریل» خاخام معنوی ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی رهبری می‌شود. وی همچنین دومین چهره در جناح راست افراطی جنبش موسوم به «کاخ» به رهبری خاخام «مئیر کاهانا» محسوب می‌شود.


این روزنامه‌نگار صهیونیست در ادامه آورده است، علاوه بر مشارکت مالی و سازمانی کابینه در پیشبرد پروژه ساخت «معبد»، میلیون‌ها دلار از وزارتخانه‌های آن به حساب سازمان‌هایی واریز می‌شود که این ایده را ترویج می‌دهند.


شهرک نشینان افراطی می‌گویند: ما دستگاه بخور، شمع روشن و همه چیز لازم را آماده کرده‌ایم. زیرا قوم اسرائیل منتظر بنای معبد هستند. آنها افزودند که به جز گاوهایی که با کشتی می‌رسند، یک گاو قرمز را از ایالت تگزاس آمریکا با هواپیما آورده‌ایم. آنها افزودند: “ما مشتاق ساختن معبد هستیم و اکنون گاو قرمز را داریم.”


کوبی مامو، مدیر کل سایت باستانی سیلا، گفت: “ما متوجه شده‌ایم که این مساله چه پیامدهایی دارد. ما مدت زیادی منتظر گاو بودیم و اکنون موفق شدیم آن را به اینجا بیاوریم.” وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی گاو را می‌سوزانند؟ جواب داد: باید به سن دو سالگی برسد.


دکتر «صالح لطفی» پژوهشگر فلسطینی در امور یهودی، صهیونیستی و سیاسی معتقد است که رژیم اشغالگر با توجه به شرایط کنونی فلسطین و منطقه به دنبال تحقق افسانه ساختن «معبد سوم» کذایی است.


وی می‌گوید: با وجود تمهیدات و تخصیص بودجه، بعید است که کابینه نتانیاهو در برهه کنونی برای ساخت معبد در صحن‌های مسجد الاقصی اقدام کند؛ چراکه این اقدام به منزله «اقدامی انتحاری» برای رژیم اسرائیل است که شعله ور شدن قیام مذهبی در فلسطین را در پی خواهد داشت و به تبع به جهان عرب و اسلام نیز گسترش خواهد یافت و همین مساله منطقه را در معرض جنگ مذهبی قرار خواهد داد.


تقلای صهیونیست‌ها برای ساخت «معبد کذایی» در مسجد الاقصی با حمایت نتانیاهو


وی همچنین معتقد است، رژیم صهیونیستی متقاعد شده است که نمی‌تواند جنگ مذهبی با جهان عرب و اسلام را به نفع خود به پایان ببرد. انتشار گزارش‌هایی درباره ساخت معبد کذایی در این برهه درواقع یک «بالون آزمایشی» است. علاوه بر آن علنی کردن ایده ساخت معبد با هدف دستیابی به دستاوردهای سیاسی و پیام به عموم یهودیان است.


صالح لطفی همچنین در این باره تاکید کرد: سیاست‌های اعلام شده با آنچه در عمل اعمال می‌شود، متفاوت است.


باور صهیونیست‌ها بر این است که روزگاری «معبد سلیمان» در مکان فعلی مسجد الاقصی واقع بوده و باید بازسازی شود. معبد سلیمان اولین بار توسط سلیمان نبی (ع) حدود ۱۰ قرن قبل از میلاد مسیح ساخته شد و در سال ۵۸۷ قبل از میلاد به دست بابلی‌ها ویران شد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگردکتر علی اباصلتیان – مشاوره فوری 09387708025

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *