مشارکت بیش از 27 هزار جوان کردستانی در برنامه های امدادی جمعیت

ایسنا/کردستان مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کردستان گفت: بیش از ۲۷ هزار عضو جوان در یکسال گذشته، در اجرای برنامه های عام المنفعه و امدادی جمعیت هلال احمر در کردستان مشارکت داشتند.


دکتر پیام جلالی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: عملکرد فعالیت حوزه معاونت امور جوانان در استان، نشانگر مشارکت بیش از ۲۷ هزار جوان در برنامه های عام المنفعه، امدادی و مناسبتی در کردستان طی یکسال گذشته است.


دکتر جلالی با اشاره به فعالیت کانون های جوانان و دانشجویی در شهرستان های تابعه افزود: در سطح استان، ۴۳۸ کانون دانش آموزی، ۱۷ طلاب، ۶۷ دانشجویی، ۳۹ جوانان آزاد، ۴۶ روستایی و ۹۸ کانون غنچه هلال فعال است که در راستای اهداف جمعیت هلال احمر و آموزش و اجرای برنامه های عام المنفعه و امدادی فعالیت دارند.


وی در ادامه با اشاره به حضور پر رنگ جوانان هلال احمر در فعالیت های بشردوستانه ابراز کرد: در این راستا جمعیت هلال احمر با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد با اجرای طرح پیمان و پویش نه به اعتیاد، به ارائه آموزش به جوانان گام های مثبتی برداشته است و همچنین با اجرای تفاهم نامه بین هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی (ره) طرح ملی یاس «یاران آسیب ستیز» با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و توانمندسازی افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و ارائه آموزش های امدادی به جامعه هدف در استان کردستان در حال اجرا است.


معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر کردستان نیز، با اشاره به برنامه های عام المنفعه و امدادی توسط کانون های جوانان و دانشجویی افزود: طی یکسال گذشته ۸۵ مسابقه فرهنگی، ۲۳۰ طرح اوقات فراغت، ۱۱ جشنواره فرهنگی هنری، ۷ کاروان اعزامی به روستاهای کم برخوردار، ۱۴ مراسم هیات مذهبی حضرت علی اکبر (ع) اجرا شد و همچنین ۲ هیات مذهبی حضرت علی اکبر (ع) در سال گذشته ثبت شده است.


بابک قنبری با تاکید بر اهمیت آموزش به عنوان محور اصلی نوآوری در جوانان بیان داشت: آموزش محور اصلی نوآوری بوده و مهم است که این امر توسط مربیان توانمند جمعیت هلال احمر در کانون های جوانان و دانشجویان اجرا شود که در سال گذشته، هلال‌احمر در حوزه جوانان ۱۱۸ دوره آموزش امدادی، ۲۰ کلاس آموزشی ورزشی، ۷۱ کلاس مهارتهای زندگی_ علمی_ فنی و حرفه ای و… با حضور گسترده جوانان برگزار و مورد استقبال قرار گرفت.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا
لینک مطالب دیگرحواله ارزی به خارج از ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *