مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی برگزار

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل کانون، پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت: مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی برگزار می شود.


زهرا آبسوران ۳۰ شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح بیست و پنجمین   جشنواره بین المللی قصه گویی و هفته ملی کودک افزود: عمومی و مردمی سازی قصه گویی در بین اقشارمختلف، فضا سازی و ارتقاء ظرفیت قصه گویی و تقویت جایگاه قصه گویی ایرانی از اهداف برگزاری بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی است.
 
وی با بیان اینکه شعارهای این جشنواره را “با قصه لبخند بسازیم” است،گفت: این جشنواره در بخشهای مدرن و کلاسیک، آئینی سنتی، زبان اشاره، ۹۰ ثانیه و بین الملل برگزار می شود.


وی ادامه داد: در این جشنواره دو جایزه ویژه به قصه برتر با موضوع سردار سلیمانی و موضوع با تکیه بر لبخند اهدا خواهد شد.


مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با بیان اینکه محورهای پنجمین دوره جشنواره قصه گویی، قصه های قرآنی دینی و مذهبی، علمی، روایت قصه های کارآفرینان،قصه های نامداران، آزاد است، گفت: گروههای سنی نوجوانان ۱۲_۱۸سال،نوجوانان بزرگتر از ۱۸ ساله، پدربزرگ و مادر بزرگ میتوانند در پنجمین جشنواره قصه گویی شرکت کنند.


وی با بیان اینکه علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می توانند در سایت کانون ثبت نام و قصه های خود را تا پایان مهرماه ثبت کنند، گفت: این جشنواره دهه سوم آبان ماه امسال به مدت ۲ روز برگزار می شود.


آبسوران با بیان اینکه در این دوره از جشنواره مرحله منطقه ای حذف شده و منتخبین استانی مستقیم به مرحله ملی راه پیدا می کنند، گفت: فاصله قصه ها برای جشنواره قصه گویی، ۵ تا ۱۲ دقیقه اعلام شده است.


وی افزود: طی سال گذشته یک نفر از شرکت کنندگان در جشنواره قصه گویی به مرحله بین الملل راه پیدا کرد و برگزیده بخش بین الملل نیز شد.


آبسوران با اشاره به برنامه های هفته ملی کودک نیز با بیان اینکه ۴۱ مجموعه و نهاد کانون را در اجرای برنامه های هفته کودک یاری می کنند، افزود: برنامه های هفته کودک در محورهای” برنامه برای کودکان” و “برنامه درباره کودکان” برگزار می شود.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *