مجتمع صیانت برای بازتوانی معتادان بهبودیافته باید زودتر راه اندازی

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه بر تسریع در راه اندازی مجتمع صیانت کنگاور جهت بازتوانی معتادین بهبودیافته تاکید کرد.


محمدطیب صحرایی در جلسه برنامه ریزی برای راه اندازی طرح حرفه آموزی و اشتغال آفرینی در مجتمع صیانت کنگاور که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به ضرورت توانمندسازی آسیب دیدگان از اعتیاد تصریح کرد: نباید این کار مقطعی باشد و باید به مساله بازتوانی معتادان نگاه راهبردی داشت.


وی یکی از دلایل ناکامی در بازتوانی معتادین را نبود افق بلند مدت و تکرار چرخه معیوب دانست و گفت: به مجتمع صیانت کنگاور نباید نگاه مقطعی و موقتی داشت و باید نگاه ماندگار به آن داشت.


صحرایی در ادامه بر پیشبرد طرح آماده سازی این مجتمع با کار فرآیندی تاکید کرد و گفت: کار فرآیندی با ورود دستگاه‌ها و نهادهای دیگر امکان پذیر است و می‌طلبد که نهادهای متصل و درگیر در موضوع بازتوانی و اشتغال فعالانه در این برنامه ورود داشته باشند.


وی گام دیگر در این باره را بسیج حداکثری اثرگذاران مفید اعم از دولتی و غیردولتی در استان عنوان کرد و گفت: هر چه قدر می‌شود باید هم افزایی و تعاون در این طرح ایجاد شود. در این توانمندسازی دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه و دستگاه‌های مربوطه نیز باید ورود کنند. 


استاندارکرمانشاه با اشاره به اهمیت نقش آفرینی بخش غیردولتی در بازتوانی معتادین اظهار داشت: از بخش غیر دولتی هرچه کمک بهتر و بیشتری جمع شود، استقبال خواهد شد.


وی بر مردمی دیدن اقدامات در راه اندازی مجتمع صیانت کنگاور تاکید کرد و گفت: بازارچه این اردوگاه اگر راه اندازی شود و پس از آن اگر جریان سازی اجتماعی صورت گیرد، مردم شهرستان کنگاور و مردم استان میان دار این جریان خواهند شد.


صحرایی افزود: با برپایی برنامه‌های خیریه‌ای در این مجتمع و پشتیبانی جریان رسانه‌ای، مردم استان نیز با اطمینان از اینکه حمایت‌ها صرف توسعه و ارتقا مجتمع خواهد شد، بیشتر کمک خواهند کرد.   


استاندار کرمانشاه گفت: مجتمع صیانت کنگاور باید به مجموعه‌ای خودگردان و سودآور برای ارتقای فعالیت‌های خود و ساماندهی خانواده‌های آسیب دیده از اعتیاد تبدیل شود.


مجتمع صیانت کنگاور در ۶ کیلومتری شهر کنگاور به سمت تویسرکان واقع شده و در گذشته دور در اختیار آوارگان حلبچه بوده، اما پس از آن استفاده ویژه و موثری از آن نشده است. 


مساحت این مرکز بیش از ۲٠ هکتار بوده و دارای سه مدرسه بازسازی شده، یک سوله ۱٠٠٠ متری، دو سوله ۳۵٠ متری، یک ساختمان مسجد ۴٠٠ متری، سه ساختمان ۲٠٠ متری  و حدود ۴۳٠ سویت (که نیاز به بازسازی دارند) است.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیمبازسازی پوست
بیشتر بخوانیمآیا لیزر موهای زائد خوبه؟ همه چیز در مورد آن

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *