فاطمه س ریشه کمالات معصومین ع است

سخنران مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) گفت: «اُم» در لغت یعنی اصل و ریشه و این مقام مادر بودن صرفاً جنبه بدنی ندارد؛ فاطمه زهرا (س) اصل و ریشه کمالات همه معصومین(ع) است.


به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی نماینده مجلس شورای اسلامی در مجلس عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) که با حضور جمعی از روحانیون و ائمه جماعات و استادان حوزه علمیه و سایر گروه های مردم در مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) خیابان وحدت اسلامی تهران برگزار شد، گفت: در عظمت حضرت زهرا (س) همین بس که امام عسکری (ع) فرمودند: «نَحنُ حُجَۀُ اللهِ عَلَی الخَلق وَ الفاطِمَۀُ حُجَۀُ اللهِ عَلَینا؛ ما حجت خدا بر مردم هستیم امّا فاطمه حجت خدا بر ماست». یعنی امامت و پیامبری پایین­تر از مقام حضرت زهرا (س) است و این مقام بسیار بزرگی است.


این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: او ام‌الأئمه است. اُم در لغت یعنی اصل و ریشه و این مقام مادر بودن صرفاً جنبه بدنی ندارد. فاطمه زهرا (س) اصل و ریشه کمالات همه معصومین (ع) است.


آقاتهرانی افزود: فاطمه زهرا مادر حقیقی همه انسان‌هاست و حتی نزدیکتر از مادر طبیعی به ما؛ چون در زیارت‌ معصومین (ع) به فرزندان فاطمه خطاب می‌کنیم در حالی که خود فاطمه از اینها هم بالاتر است. به آنها عرض می‌کنیم: «بأبی أنت و أمی، پدر و مادرم به فدای شما باد». بنابراین انسان زمانی می‌تواند پدر و مادرش را فدای کسی کند که آن کس نزدیکتر از پدر و مادر به انسان باشد و حقش از پدر و مادر عظیم­تر باشد.


وی افزود: یکی از عظیم‌ترین نعمت‌های الهی برای انسان که هم مسئولیت ­آور است و هم باید به خاطرش به ذوق و شوق و گریه درآمد، نعمت وجود فاطمه زهرا (س) است که خداوند تبارک و تعالی این خانم را مادر همه ما قرار داده و انسان باید خیلی شاکر باشد. ما نمی‌توانیم این مسئله را درک کنیم چون معرفتمان نسبت به ایشان کم است.


در بخش دیگری از این ‌مراسم آیت‌الله حاج شیخ روح الله ایلکا ـ استاد درس خارج فقه ـ با بیان اینکه شخصیت حضرت زهرا(س) و نوع نگرش ایشان و دفاعی که این بزرگوار از حریم امامت و ولایت انجام داد، باید برای مردم در این ایام بیان شود، اظهار کرد: زهرای مرضیه(س) نه به عنوان یک زن بلکه برای دفاع از حریم شوهر به عنوان یک ماموم از امام خویش دفاع کرد.


این استاد درس خارج فقه افزود: به پیامبر اکرم(ص) خطاب شد برای کوثری که به او عطا شده است قربانی کند، شتر نهر کند و نماز بخواند، سپس خطاب می کند که یقین بدان دشمنان تو ابتر هستند و تو صاحب ریشه، اولاد و نسل هستی. برای همین است که تاکید می کند که فرزندان فاطمه فرزندان رسول الله خطاب شوند.


تولیت و امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) گفت: تنها جایی که در قرآن کلمه کوثر برای حضرت فاطمه(س) نامیده می شود، در سوره کوثر است. تنها جایی که بر پیامبر انا اعطیناک خطاب می شود در سوره کوثر است. همه خطاب ها به پیامبر اکرم(ص) از سوی خداوند با اعطی، یعطی و نعطی است یعنی بعدا عطا می کنیم و عطا خواهیم کرد اما در سوره کوثر خطاب می کند عطا کردیم.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *