صدور مجوز لایروبی در ۸ پهنه تالاب انزلی

ایسنا/گیلان مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، از انجام مطالعات جهت لایروبی هشت پهنه تالاب انزلی خبر داد و تصریح کرد: برای لایروبی این پهنه ها نیازمند اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومانی هستیم.


حمزه عشوری عصر امروز، ۷ دی ماه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گیلان، با بیان اینکه برای نخستین بار منابع آلاینده ورودی رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت را شناسایی کردیم، گفت: اطلاعات اولیه نقطه به نقطه منابع آلاینده را شناسایی کردیم.


وی با اشاره به سهم ۴۹ درصدی فاضلاب شهری در آلودگی دو رودخانه رشت، افزود: پساب شهرک صنعتی نیز سهم ۴۵ درصدی در این آلایندگی دارد و مابقی مربوط به شیرابه و پساب های کشاورزی و بیمارستانی و… است.


مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه از محل صندوق ملی محیط زیست ۱۴۶ میلیارد تومان تسهیلات برای کاهش آلایندگی این دو رودخانه تخصیص یافته است، ادامه داد: همچنین برای نخستین بار مجوز لایروبی هشت پهنه تالاب انزلی صادر شده است.


عشوری از انجام مطالعات در هشت پهنه مذکور خبر داد و تصریح کرد: برای لایروبی این پهنه ها نیازمند اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومانی هستیم.


وی هدف از اجرای لایروبی پهنه ها را تسهیل در رفت و آمد ذیفعان تالاب از جمله قایقرانان و صیادان دانست و عنوان کرد: نیازمند اعتبار ۲۵ میلیارد تومانی جهت انجام مطالعات هیروگرافی و توپوگرافی ۱۲۰ هکتار از تالاب هستیم.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیم دستگاه تصفیه آب
بیشتر بخوانیمروش‌های انتخاب و خرید نهال‌های سالم برای باغبانی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *