صادرات فرش فرصتی طلایی برای کسب درآمد دلاری

صادرات فرش می‌تواند یکی از راه‌های کسب درآمد دلاری باشد. برای شروع، شما باید بازارهای خارجی را بررسی کنید و تحقیقات بازاریابی لازم را انجام دهید تا بفهمید کدام کشورها به فرش‌های شما نیاز دارند و چگونه می‌توانید به این بازارها دسترسی پیدا کنید.


به گزارش ایسنا به نقل از همراه دژ ایرانیان، یکی از روش‌های معمول صادرات فرش، شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی است. در این نمایشگاه‌ها، می‌توانید با خریداران و تجار از کشورهای مختلف دیدار و محصولات خود را به آن‌ها معرفی کنید. یکی از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید نحوه ارسال می‌باشد به طور کل ارسال فرش به صورت حمل تجاری می‌باشد و شاید در مواردی بتوان به صورت “https://hamrahdezh.com/freight/”>فریت بار نیز فرش را ارسال کرد.


همچنین، می‌توانید با استفاده از وب‌سایت‌های بازرگانی، محصولات خود را به دسترسی گسترده‌تری از مشتریان جهانی برسانید. در کل، صادرات فرش همراه با تحقیقات بازاریابی و شناخت بازارهای خارجی، می‌تواند یکی از راه‌های کسب درآمد دلاری باشد. اما برای موفقیت در این زمینه، نیاز به تلاش و پشتکار دارید.


فرش‌های ایرانی به دلیل کیفیت و زیبایی طرح‌هایشان، در سراسر جهان محبوبیت دارند و به‌ عنوان یکی از محصولات صادراتی مهم ایران به بازار جهانی عرضه می‌شوند. فرش‌های ایرانی به‌خاطر طرح‌های زیبا، بافت‌دستی و مواد با کیفیتی که از آن‌ها استفاده می‌شود، در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرند.


کشورهایی که با فرهنگ ایران آشنایی دارند و همچنین از لحاظ ثروت غنی هستند بیشترین مشتریان فرش ایرانی هستند. برخی از کشورهایی که مشتری فرش ایرانی هستند عبارت‌اند از: اروپا، آمریکا، آلمان، انگلیس، ژاپن، چین، هند، کانادا، استرالیا، فرانسه، ایتالیا، روسیه، ترکیه، امارات متحده عربی، قطر، کویت و عربستان سعودی هستند.


برای صادرات فرش، مجوزها و مدارک زیر مورد نیاز است:


دریافت کارت بازرگانی معتبر به نام صادرکننده


دریافت گواهی (استاندارد، مبدأ، بازرسی، بهداشت، کیفیت، اصالت و تحلیل شیمیایی)


شناسنامه فرش که برای فرش دستباف


تهیه packing list


دریافت مجوز صدور


فاکتور فروش


بارنامه حمل


مجوز صادرات و واردات


کارنه تیر: (کار نه تیر نوعی دفترچه‌ است که برای عبور کالا به‌وسیله کامیون از کشورهای عضو، بدون بازرسی دقیق و عوارض گمرکی صادر می‌شود)


مجوزها و مدارک مورد نیاز برای صادرات فرش به کشورهای مختلف ممکن است متفاوت باشد و باید با مراجع مربوطه در هر کشور تماس گرفته شود.


صادرات فرش؛ فرصتی طلایی برای کسب درآمد دلاری


قوانین صادرات فرش بسته به کشور مقصد، ممکن است متفاوت باشند. اما صادرات و واردات هر کالایی نیاز به مدارک و اسناد اولیه دارد که شرط اصلی برای وارد شدن به این حیطه است. از داشتن کارت بازرگانی گرفته تا دانستن شماره تعرفه کالا و تهیه شناسنامه فرش صادراتی. با این‌حال، برخی قوانین عمومی برای صادرات فرش عبارت‌اند از:


تأیید مبدأ


تأیید کیفیت و اصالت


تأیید بهداشت


رعایت قوانین گمرکی


پرداخت مالیات و عوارض


رعایت قوانین حقوقی و قانونی


رعایت قوانین تجارت بین‌الملل


رعایت قوانین ترافیک بین‌الملل


نکته: بر اساس آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات، هر فرد مسافری قادر است تا 24 مترمربع فرش دستباف را از ایران صادر کند.


حداقل سرمایه برای صادرات فرش به مقدار زیادی وابسته به‌ اندازه و نوع فعالیت مشتری است. برای صادرات فرش، به دلیل نیاز به سرمایه‌گذاری در طولانی‌مدت و ایجاد ارتباطات تجاری با شرکای خارجی، ممکن است نیاز به سرمایه بالا باشد. پس برای شروع یک کسب‌وکار صادراتی، نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و تحقیقات بازاریابی جامع است تا بتوان هزینه‌ها و سرمایه لازم برای ورود به بازارهای جدید را تخمین زد. حداقل سرمایه برای صادرات فرش شامل موارد زیر می‌باشد:


هزینه حمل‌ونقل و گمرک


هزینه خرید محصولات اولیه و نوع فرش


شرایط و قوانین کشور مقصد


هزینه تولید فرش یا تهیه فرش از فرش‌باف


هزینه بسته‌بندی


هزینه‌های اخذ مجوز


در آخر…


صادرات فرش یکی از راه‌هایی است که برخی ایرانیان برای کسب درآمد دلاری به آن مشغول شده‌اند. صادرات فرش برای ایران به دلیل قیمت بالای آن، به‌عنوان یک منبع درآمدی مهم است. اما برای ورود به بازار جهانی، لازم است دانش و تجربه کافی در زمینه بازاریابی و فروش داشته باشید. همچنین، باید با قوانین و مقررات مربوط به صادرات آشنا باشید و از برقراری روابط تجاری با کسانی که در این زمینه تجربه دارند، استفاده کنید. به‌طورکلی، صادرات فرش می‌تواند یک فرصت عالی برای کسب درآمد دلاری باشد، اما برای موفقیت در این زمینه، نیاز به تلاش، تجربه و دانش است. شرکت‌های بازرگانی بین‌المللی می‌توانند در پیشرفت این امور همراه شما باشند. این شرکت‌ها با داشتن تجربه و دانش لازم در حوزه بازاریابی و فروش، می‌توانند به فروش فرش ایرانی در بازار جهانی کمک کنند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگرآموزش چاپ و بسته بندی توسط حامد ایرانپور

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *