سازمان جهانی بهداشت آب غزه رو به اتمام است

سازمان جهانی بهداشت امروز (دوشنبه) هشدار داد که ذخیره آب غزه رو به اتمام بوده و ساکنان آن با یک بحران عمومی قریب‌الوقوع مواجه هستند.


به گزارش ایسنا، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که با اتمام قریب‌الوقوع آب غزه، جان بیش از ۳۵۰۰ بیمار در ۳۵ بیمارستان این منطقه در معرض خطر جدی قرار دارد. این نهاد سازمان ملل خواستار آزادسازی مسیر ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه شد.


در روز یکشنبه جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که مقامات رژیم صهیونیستی به او گفته‌اند لوله آب آشامیدنی جنوب غزه باز شده، اما سخنگوی حماس ضمن تکذیب این اظهارات، اعلام کرد که مردم غزه «آب ناسالم می‌نوشند و جان شهروندان در معرض یک بحران جدی سلامت» است.


دوشنبه هفته گذشته وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دستور «محاصره کامل» نوار غزه را داد که با قطع برق، آب و محموله‌های غذایی همراه بود. دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل نیز گزارش داد که تصمیم مقامات رژیم صهیونیستی برای قطع آب نوار غزه بر زندگی ۶۱۰ هزار تن اثر گذاشته و می‌تواند به کمبود حاد آب در این منطقه منجر شود. همچنین کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل این اقدام رژیم صهیونیستی را ناقض قوانین بین‌المللی دانست.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیمرونالدو زدگی حاد یا حادترین رونالدو مسئله این است؟
بیشتر بخوانیمشیرآلات بهداشتی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *