روابط ایران و جمهوری آذربایجان با موفقیت در حال توسعه است

تهران- ایرنا- معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان ضمن تبریک چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی به دولت و ملت ایران، گفت: روابط جمهوری آذربایجان و ایران در زمینه های سیاسی، اقتصادی، تجاری، بشردوستانه و سایر زمینه های مهم با موفقیت در حال توسعه است.


به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا از سفارت ایران در جمهوری آذربایجان، شاهین مصطفی‌یف در  مراسم آنلاین سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: اینجانب از طرف مردم و دولت آذربایجان چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی را به دولت و ملت دوست جمهوری اسلامی ایران تبریک می گویم.


معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان اضافه کرد: پیوندهای تاریخی، ارزش‌های فرهنگی، آداب و رسوم و سنت‌های مشترک، مردمان ما را به هم نزدیک‌تر کرده و پایه‌های توسعه روابط بین‌دولتی ما را در سطح بالایی بنا نهاده است. دوستی ما که نشان دهنده همسایگی و اعتماد پایدار ماست، ابدی است. 


مصطفی‌یف با بیان اینکه دیدار روسای جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۲۸ نوامبر ۲۰۲۱ در عشق آباد برای توسعه روابط دو کشور تحرک جدید بخشیده است، گفت: فعالیت کمیسیون دولتی همکاری های اقتصادی، تجاری و بشردوستانه بین جمهوری آذربایجان و ایران برای توسعه روابط اقتصادی بین کشورهایمان حائز اهمیت است.


وی اظهار داشت: روابط جمهوری آذربایجان و ایران در زمینه های سیاسی، اقتصادی، تجاری، بشردوستانه و سایر زمینه های مهم با موفقیت در حال توسعه است.


معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان با بیان اینکه در سال های اخیر، پویایی مثبت در مبادلات تجاری بین جمهوری آذربایجان و ایران ادامه داشته است، افزود: در جریان همه گیری کووید-۱۹، مرز جمهوری آذربایجان و ایران به مدت یک ساعت هم برای تجارت و ترانزیت بسته نشد.


مصطفی‌یف با اشاره به اینکه روابط نزدیک بین پارلمان ها و سایر نهادهای کشورهای ما ایجاد شده است و امروز این همکاری با موفقیت ادامه دارد، تصریح کرد: به منظور توسعه بیشتر روابط جمهوری آذربایجان و ایران، افزایش تماس‌ها در سطوح مختلف و ادامه تبادل سفرها ضروری است.


وی یادآور شد: ۱۲ مارس سال  ۲۰۲۲ مصادف با سی‌امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور است.


این مقام جمهوری آذربایجان یادآور شد: کریدور زنگزور که واقعیت دوران پساجنگ است، فرصت های جدیدی را برای ایران نیز ایجاد می‌کند.


معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان با تاکید بر اینکه افزایش تلاش‌های مشترک و همکاری نزدیک کشورهای منطقه به صلح و ثبات پایدار در منطقه کمک خواهد کرد، افزود: ما بر این باوریم که روابط دوستانه بین کشورهایمان، بر اساس سنت های احترام و اعتماد متقابل، به توسعه و تداوم در راستای منافع مردم دو کشور ادامه خواهد یافت. 


مصطفی‌یف در پایان گفت: با استفاده از این فرصت، بار دیگر این روز مهم را به شما تبریک می گویم و برای مردم دوست و برادر ایران صلح و بهروزی آرزو می کنم.


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *