رسیدگی به مشکلات مردم شهرستان مرزی آستارا در ملاقات عمومی با

ایسنا/گیلان سه شنبه این هفته نیز همانند هفته های گذشته فرمانداری آستارا روز شلوغی را سپری کرد و از قشرها و سنین مختلف از مردم برای پیگیری مشکلات خود به فرمانداری مراجعه کردند.


برنامه دیدار چهره به چهره مردم با نماینده عالی دولت در قالب ملاقات عمومی فرماندار آستارا با شهروندان این شهرستان مرزی روز سه شنبه هر هفته برگزار می شود.


در این دیدارهای مستقیم و بی واسطه که گوش شنوایی برای شنیدن درد دل ها و مشکلات مردم است، فرماندار آستارا از صبح تا پایان وقت اداری روز سه شنبه هر هفته به درخواست های مراجعان که به تعداد متغیر ۲۰ تا ۴۰ نفر می‌باشند و مشکلات خود را در زمینه های گوناگون مطرح می‌کنند، رسیدگی می کند.


فرماندار شهرستان مرزی آستارا ضمن بررسی این مشکلات و درخوست ها، راهکارهای قانونی را ارائه کرده و پس از بررسی و کارشناسی جهت رسیدگی و اقدام لازم به مراجع ذیربط ارجاع می دهد. همچنین پای حرف و درد دل مردم این شهرستان مرزنشین می‌نشیند و دستورات لازم برای رفع آنها را برای معاونت های فرمانداری یا دستگاه های مختلف اجرایی شهرستان صادر می‌کند.


رسیدگی به مشکلات مردم شهرستان مرزی آستارا در ملاقات عمومی با فرماندار


سه شنبه این هفته نیز همانند هفته های گذشته فرمانداری آستارا روز شلوغی را سپری کرد و از قشرها و سنین مختلف از مردم برای پیگیری مشکلات خود به فرمانداری مراجعه کردند و فرماندار هم با صبر و حوصله فراوان پای درد دل همه مراجعه کنندگان نشست و برای هر کدام از آنها در حد توان و اختیارات خود دستورات لازم را صادر کرد.


ملاقات مردمی؛ نماد مردم داری و مردم سالاری دولت


عنایت رضایی پور در این رابطه در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، برگزاری ملاقات عمومی با شهروندان را امری بسیار مهم دانست و اظهار کرد: این حق قانونی مردم است که بتوانند با مسئولان شهرستان و همچنین نماینده دولت ارتباط مستقیم داشته باشند و از نزدیک معضلات و مشکلات خود را مطرح کنند.


وی ضمن تشکر از مردم که با صبر و تحمل در ملاقات های مردمی سه شنبه ها، مشکلات و خواسته های خود را مطرح می کنند، افزود: خدا را شاکریم که توانسته ایم با اهتمام نسبت به برگزاری ملاقات های عمومی در روزهای سه شنبه هر هفته اقدام کنیم و تا حد توان خود مشکلی از مشکلات شهروندان همیشه در صحنه و ولایت مدار آستارا را برطرف کنیم.


رسیدگی به مشکلات مردم شهرستان مرزی آستارا در ملاقات عمومی با فرماندار


فرماندار آستارا با بیان اینکه آشنایی با مسائل و مشکلات مردم می تواند مدیران را برای برنامه ریزی های بهتر در حوزه های مختلف یاری دهد تا از این فرصت خدمتگزاری به نحو احسن و در جهت خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم استفاده شود، گفت: ملاقات مردمی نماد مردم داری و مردم سالاری دولت است که به واسطه آن فاصله بین مسئولان و مردم کاهش می یابد.


درخواست شغل و پرداخت تسهیلات؛ بیشترین مطالبه


وی بیشترین مطالبات مردم در مراجعه ها و ملاقات چهره به چهره را مسائل معیشتی، تقاضای تسهیلات و اشتغال عنوان و اظهار کرد: در این ملاقات ها مسائل عامه مردم شناسایی و با توجه به شرایط و مقررات قانونی مورد پیگیری قرار می گیرند.


رضایی پور گفت: در ملاقات‌های مردمی بیشترین مراجعات مربوط به تقاضای دریافت تسهیلات بانکی، درخواست کمک از سازمان های حمایتی، پیگیری مسائل و مشکلات مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، بیکاری، لزوم افزایش نظارت بر نانوایی ها و افزایش سهمیه آرد در برخی مناطق شهرستان و تقاضای اشتغال است.


رسیدگی به مشکلات مردم شهرستان مرزی آستارا در ملاقات عمومی با فرماندار


وی با تاکید بر اینکه ارتباط بی‌واسطه و مستمر با مردم از مصادیق بارز تحقق شعار دولت است، عنوان کرد: به وجود آوردن بستری برای طرح دغدغه‌ها، اطلاع از مسائل و مشکلات مردم از جمله اهداف مهمی است که در دیدارهای مردمی روز سه شنبه هر هفته در فرمانداری آستارا دنبال می‌شود.


فرماندار آستارا بر ارتباط مدیران دستگاه‌های اجرایی با مردم و پیگیری و رفع مشکلات آنها تاکید کرد و گفت: مردم ولی‌نعمتان ما هستند و تا زمانی که مسئولیتی داریم موظفیم به صورت تمام وقت در خدمت آنها باشیم.


رضایی پور ملاقات‌های عمومی همه مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان مرزی بندر آستارا در روزهای تعیین شده را زمینه دلگرمی مردم، رفع مشکلات آنان و ملاک ارزیابی مدیران در بحث مهم تکریم ارباب رجوع عنوان کرد.


رسیدگی به مشکلات مردم شهرستان مرزی آستارا در ملاقات عمومی با فرماندار

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگردستگاه تصفیه آبلینک مطالب دیگراپوزیسیون یا قمپوزیسیون مسئله این است

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *