رسانه های آزاد جهان یک جبهه مقاومت رسانه ای علیه استکبار تشکیل

ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی گفت: امیدواریم رسانه‌های آزاد و بشری ما با تشکیل یک جبهه مقاومت در بخش رسانه، این ابزار را از دنیای استکبار بگیرند و زنان را در نظام مقدس اسلامی به همین شکلی که هست، به جهان معرفی کنند. 


یعقوبعلی نظری عصر امروز ۸ شهریور در اختتامیه جشنواره رسانه‌ای خورشید که در مرکز همایش‌های شهدای سلامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: خراسان رضوی به نام امام رضا(ع) نامگذاری شده و فلسفه وجودی این شهر، وجود مضجع نورانی این امام بزرگوار است. این استان صاحب برکت است و من امیدوارم شما مهمانان عزیز بهره کافی را از حضور در این شهر ببرید. 


وی با بیان اینکه خراسان رضوی ۱۰ درصد از جمعیت و مساحت کشور را شامل می‌شود، افزود: سالانه از بیش از ۳۰ میلیون زائر میزبانی می‌کنیم که حدود ۵ الی ۶ میلیون نفر از این افراد را زائرین خارجی تشکیل می‌دهند. همچنین این استان میزبان حدود یک میلیون از پناهندگان کشور افغانستان است. می‌شود گفت خراسان رضوی وسعتی معادل یک کشور دارد، با برکتی استثنائی. 


استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در این استان ۵۱ درصد از دانشجویان، زن هستند و ۲۹ درصد از هیات علمی را نیز زنان تشکیل می‌دهند. ضریب سواد در بین زنان استان بیش از ۸۶ درصد است و قریب به ۱۳ درصد از دهیاران روستاها نیز زن اند که باعث مباهات است. 


نظری با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در مورد جایگاه زنان، بیان کرد: نظام مقدس اسلامی، موفق شده الگوی سومی از نگاه به زنان را ارائه کند که نه مانند غرب نگاهی ابزاری است و نه نگاهی سنتی، بلکه در این‌ نگاه، زن عفیفانه، محترمانه و فعالانه با حفظ نقش مادری خود، در جامعه ایفای نقش می‌کند. 


وی با بیان اینکه در طول تاریخ انقلاب، زنان اثبات کرده‌اند در هر عرصه‌ای شرکت داشتند، موفق بوده‌اند، اضافه کرد: از پیروزی انقلاب تا استمرار آن، همه با نقش پررنگ زنان رقم خورده است. در دفاع مقدس نیز زنان ایرانی فداکاری‌هایی کردند که در دنیا بی‌نظیر است‌. 

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیم بورس خرید نهال کجاست؟ نکات خرید نهال چیست؟
بیشتر بخوانیم راهنمای خرید نهال

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *