رسانه انگلیسی تنها راه کاهش تنش در منطقه توقف جنگ غزه است

رسانه انگلیسی نوشت حملات آمریکا به عراق و سوریه نه‌تنها منجر به ایجاد بازدارندگی در قبال افزایش یا تکرار حملات علیه پایگاه‌های آمریکایی نخواهد شد، بلکه تنش‌ها را تا حد درگرفتن جنگی گسترده افزایش می‌دهد.


به گزارش ایسنا، در پی حملات آمریکا علیه نیروهای مقاومت در عراق و سوریه، نشریه ایندیپندنت در گزارشی تحلیلی به قلم «بِل ترو» خبرنگار این روزنامه نوشته است: «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در داخل کشور برای پاسخ به حملات شبه‌نظامیان منطقه علیه مواضع و نظامیان آمریکایی در پی حمایت‌های آن از اسرائیل در جنگ غزه، تحت فشار قرار دارد اما تا زمانی که در غزه صلح برقرار نشود، از این طریق، تنها خطرات جنگی گسترده‌تر در منطقه افزایش خواهد یافت.


در این گزارش آمده است: رئیس‌جمهور بایدن با مشکلی به نظر لاینحل در منطقه روبه‌رو است؛ این که چگونه بدون برانگیختن یک جنگ گسترده‌تر در خاورمیانه، در مقابل حملات بیشتر علیه مواضع آمریکا،‌ «بازدارندگی» ایجاد کند. در همین حال، با تداوم حملات اسرائیل با پشتیبانی آمریکا علیه گروه حماس در غزه، تنش‌ها در حال شدت یافتن است.


در بخش دیگری از این مطلب آمده است: مشخص نیست که این حملات واقعا برای از بین بردن توانمندی‌های شبه‌نظامیان برای حملات بیشتر توسط آن‌ها عیله نظامیان آمریکایی یا ایجاد بازدارندگی در قبال تکرار حملات کاری از پیش ببرد.


روز شنبه، تنها با گذشت چند ساعت از حملات آمریکا، مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد به پایگاه هوایی الحریر در شمال عراق حمله کرده‌اند که نظامیان آمریکایی در آن مستقر هستند.




با این حال، کارشناسان معتقدند بدون انجام دادن حملات در سطحی که احتمالا منجر به درگرفتن جنگی تمام‌عیار در منطقه خواهد شد، کاهش سطح توانمندی‌های نیروهای مقاومت برای حمله به اهداف آمریکایی برای دولت بایدن، تقریبا ناممکن است.


در ادامه این مطلب آمده است: «دنیل دی‌پتریس» یکی از اعضای اندیشکده اولویت‌های دفاعی، گفت که حملات پیشین و حملات فعلی از زمان آغاز جنگ غزه در قبال چیزی بازدارندگی ایجاد نکرده‌اند.


به گفته این کارشناس، اقدام نظامی ممکن است با وجود نزدیک شدن رئیس‌جمهور آمریکا به فصل انتخابات، تاثیری در راستای کاهش برخی از فشارهای سیاسی در داخل آمریکا داشته باشد اما نتیجه مطلوب برطرف کردن مشکلاتی را که این شبه‌نظامیان ایجاد می‌کنند، در پی نخواهد داشت.




این مطلب می‌افزاید: نگرانی عمده این است که این حملات نسبتا محدود تنها منجر به شدت یافتن تنش‌ها در برهه‌ای شوند که به طرز خطرناکی بی‌ثبات است، مگر این که با تلاش‌هایی برای از میان برداشتن عامل اصلی، یعنی جنگ غزه همراه شوند.


«تریتا پارسی» بنیانگذار و نایب رئیس اجرایی مؤسسه «کوئینسی» درباره این حملات می‌گوید «این در نهایت، راهبردی نامطلوب است.»

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیم دستگاه تصفیه آب
بیشتر بخوانیمروش‌های انتخاب و خرید نهال‌های سالم برای باغبانی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *