رایزنی برای شرکت و حضور روستای کردآباد در نمایشگاه روسیه

ایسنا/همدان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از رایزنی برای شرکت و حضور تولیدکنندگان پوشاک واحدهای روستای کردآباد کبودراهنگ در نمایشگاه روسیه خبر داد.


احمد شانیان دوشنبه ۱۲ دی‌ماه در جلسه بررسی مشکلات اشتغال بانوان شهرستان بهار، اظهار کرد: روستای کردآباد فضای خوبی در یک سال گذشته داشته و در این روستا توسعه خوبی را ایجاد کرده‌ایم.


وی با بیان اینکه برنامه‌ها و دوره های آموزشی مختلفی برای این روستا در سال جاری پیش بینی شده است، تصریح کرد: برای برگزاری دوره های آموزشی قرار است استاد بین المللی را برای آموزش به این روستا دعوت کنیم که روستای دستجرد نیز با هماهنگی مسئولان می‌توانند از دوره های آموزشی پوشاک این روستا بهره مند شوند.


شانیان در ادامه از رشد ۹۰۰ درصدی سازمان صمت استان همدان در ارائه و معرفی افراد در حوزه تسهیلات روستایی خبر داد و یادآور شد: بسیاری از افراد در جرگه پرداخت تسهیلات قرار نمی‌گیرند و برای دریافت تسهیلات تقویت آنها در اشتغال مورد نظر ضرورت دارد.


وی با بیان اینکه باید یک سند راهبردی برای اشتغال بانوان  روستایی شکل بگیرد، یادآور شد: در این سند راهبردی حوزه های مختلفی چون برندسازی، آموزش، بازاریابی باید مورد نظر قرار گرفته و فضای کاری دستگاه‌های متولی مشخص شود و قطعا با همکاری دستگاه ها و سازوکاری مدنظر فرماندار شهرستان بهار است بحث مرتفع شدن مشکلات اشتغال بانوان بهار محقق خواهد شد.


شانیان شهرستان بهار را جزء سه شهرستان استان همدان در حوزه اقتصادی برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر در روستای لتگاه معروف به قطب تولید جوراب کشور یک شرکت تعاونی ایجاد شده که ایجاد این شرکت تعاونی با رایزنی های وزارت صمت موجب شده مواد اولیه ارزان به دست واحدهای تولید کننده این روستا برسد و در بحث قیمت مواد اولیه کاهش ۱۰ درصدی داشته باشند و این امر یک اتفاق خوب برای این روستا بود.


فرماندار شهرستان بهار هم با بیان اینکه دولت سیزدهم  توجه ویژه‌ای به اقشار مختلف جامعه به ویژه به حوزه بانوان در بحث کارآفرینی، اشتغال، جمعیت و  فرزندآوری و مقام و منزلت بانوان دارد، اظهار کرد: تاکیدات مکرری را مقام‌معظم رهبری در رابطه با قشر بانوان جامعه داشته و دارند و همواره  بانوان را راس پیشرفت بسیاری از امور و شغل مادری را برترین شغل ها برای این قشر می‌دانند.


روح‌الله نباتی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد جامعه را قشر بانوان تشکیل داده‌اند، گفت: قشر بانوان همواره توانمندی، ظرافت و هنرمندی خاص خود را  در هر کاری دارند که به همین علت تصمیم گرفتیم چنین جلسه ای برای ارتقاء جایگاه بانوان در حوزه اشتغال و کارآفرینی شهرستان با حضور بانوان فعال حوزه کارآفرینی و اشتغال شهرستان و مدیر کل دستگاه های ذیربط در شهرستان برگزار شود و در این جلسه تسهیل گری لازم نسبت به مرتفع شدن مشکلات بانوان در حوزه اشتغال و کارآفرینی اقدام و کمک کنیم.


وی با تاکید بر اینکه همه ما بایدتلاش کنیم‌ جایگاه شهرستان بهار را بیش از پیش ارتقاء دهیم، خاطرنشان کرد: هر یک از روستاهای شهرستان بهار از جمله لتگاه، دستجرد، زاغه، رسول‌آباد، حیدره‌قاضی خان و چوتاش پتانسیل ‌های بسیار خوبی در تولید یک محصول دارند که آموزش آن به سایر روستاها از نقش موثری در اشتغال و کارآفرینی روستاها برخودار خواهد بود.


نباتی همچنین با اشاره به طرح یکی از بانوان برای تشکیل تعاونی در روستای لتگاه خاطرنشان کرد: با تشکیل تعاونی در روستای لتگاه معروف به قطب تولید جوراب می‌توان چنین تعاونی‌هایی را نیز در سایر روستاها که دارای تولید محصول ویژه‌ای هستند اجرایی کرد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *