تحلیلگر لبنانی غرب دیگر نمی تواند چهره شیطانی اسرائیل را پنهان

تحلیلگر لبنانی در سخنانی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی پادگان نظامی آمریکا در منطقه است، گفت ادعاهای آمریکا درباره عدم تمایل برای توسعه دامنه جنگ در غزه، کذب است.


«حکم امهز» کارشناس لبنانی مسائل منطقه در بخش سوم گفت‌وگوی خود با ایسنا (بخش‌های پیشین را “https://www.isna.ir/news/1402101410173/%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF-%D8%B3%D9%84%DB%8C%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%85%D9%87%D9%86%D8%AF%D8%B3-%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%B9%DB%8C-%D9%85%D8%AD%D9%88%D8%B1-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%88%D9%85%D8%AA-%D9%88-%DB%8C%DA%A9-%D9%85%DA%A9%D8%AA%D8%A8-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%DB%8C-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF-%D8%A7%D8%B3%D8%AA”>اینجا و “https://www.isna.ir/news/1402101611113/%D9%85%D8%B9%D8%AC%D8%B2%D9%87-%D8%B4%D8%AE%D8%B5%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%D8%AD%D8%A7%D8%AC-%D9%82%D8%A7%D8%B3%D9%85-%D8%A7%D8%B2-%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3-%D9%84%D8%A8%D9%86%D8%A7%D9%86%DB%8C”>اینجا بخوانید) را  با اشاره به سخنان اخیر رهبر انقلاب درباره حمایت آمریکا و کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی و افتادن نقاب از چهره به ظاهر متمدن آن‌ها گفت: بدیهی است که استدلال راهبردی حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای (مد ظله العالی) بر درستی دیدگاه جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت در چارچوب درگیری با رژیم صهیونیستی و کسانی که پشت آن هستند، از جمله آمریکا و کشورهای غربی و اروپایی صحه می‌گذارد.


او اضافه کرد: بنابراین آنچه در فلسطین رخ داد بر ۲ مساله تاکید دارد؛ مساله نخست چهره واقعی رژیم صهیونیستی که عیان شده است و در طول ۷۵ سال از عمر موقتش برای زیباسازی آن تلاش کرد. رژیم صهیونیستی ۷۵ سال تقلا کرد تا چهره خود را به عنوان چهره‌ای متمدن، چهره‌ای انسانی و چهره‌ای معتقد به آزادی عقیده و بیان و اصطلاحاتی از این دست که در سطح حقوق بشر به کار می‌رود، معرفی کند. اما در نبردی که در غزه رخ داد، این نقاب از چهره اسرائیل افتاد و چهره آن به طرز فجیعی در مقابل افکار عمومی بین المللی آشکار  و چهره وحشیانه و جنایتکارانه این رژیم که اعتقادی به حقوق بشر، آزادی عقیده، بیان و غیره ندارد و حتی حقوق کودکان و زنان را رعایت نمی‌کند و در نتیجه دست به این نسل‌کشی‌ها زده شناخته شد.


امهز در همین زمینه ادامه داد: بنابراین، آنچه این رژیم بیش از ۷۵ سال روی آن کار کرد، در عرض چند ماه از آغاز تجاوز به غزه و کشتارها، نسل‌کشی‌ها و جنایات جنگی که مرتکب شد، فرو ریخت. به‌این ترتیب رژیم صهیونیستی رسوا شد و همراه با آن چهره متمدن (آمریکا و کشورهای غربی) رسوا شد. یعنی نقاب از چهره این کشورهای غربی هم افتاد، این همان نقابی است که اسرائیلی‌ها ۷۵ سال استفاده کردند و پس از حمایت غرب از این قتل‌عام‌ها، نسل‌کشی‌ها، جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت که در غزه انجام شد، فرو افتاد.




این کارشناس لبنانی گفت: بنابراین مشاهده کردیم که افکار عمومی جهان شوکه شده است و به همین دلیل تظاهراتی را در سراسر جهان شاهد بودیم که می‌توانیم آن‌ها را تظاهرات میلیونی در سراسر جهان توصیف کنیم، حتی در ایالات متحده آمریکا و حتی در کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی. پس این نقاب افتاد و دیگر نمی‌توان چهره واقعی این کشور هیولا در منطقه را پنهان کرد. بنابراین آنچه رخ داد این است که مردم فلسطین با خون خود رژیم صهیونیستی را شکست دادند. آن‌ها با خون فرزندان، زنان و مردان خود رژیم صهیونیستی را شکست دادند. این رژیم تاکنون نتوانسته به هیچ یک از اهدافی که برای جنگ غزه و تجاوز به غزه در نظر گرفته بود، دست یابد. همچنین نتوانست هیچ یک از اسرای اسرائیلی نزد مقاومت را از طریق عملیات نظامی آزاد کند، مگر از طریق فرآیند مذاکره و مذاکرات.


امهز توضیح داد: نکته بعدی این است که این رژیم نتوانست مقاومت را از بین ببرد و اکنون مقاومت به آن خسارات انسانی و رعب و وحشت بزرگی وارد می‌کند و تجهیزات آن را از بین می‌برد و تصویر و صدای آن موجود است، و این صرف داده هایی بر روی کاغذ نیست. مردم فلسطین می‌توانیم بگوییم که پیروزی بسیار بزرگی را رقم زدند. به خصوص اگر بین سال ۶۷ و امروز را مقایسه کنیم، رژیم صهیونیستی طی ۶ روز توانست به چهار کشور عربی حمله کند، یعنی بخش زیادی از آن‌ها را اشغال کند، اما امروز در یک قطعه جغرافیایی بسیار کوچک به نام غزه است که زمین آن باز است و در آنجا با حمایت گسترده آمریکا و غرب اعم از تسلیحاتی، اطلاعاتی و ماهواره‌ای، موشکی، جاسوسی، مسائل امنیتی و غیره از تمامی قابلیت‌های خود استفاده می‌کند. با وجود این، طی مدت سه ماه نتوانست به هدف واقعی که بتوان آن را یک دستاورد دانست دست یابد و به این ترتیب شروع به عقب‌نشینی کرد و از برخی مناطقی که وارد شده به دنبال حملات مقاومت خارج شد. بنابراین در همین چارچوب، مردم فلسطین در این زمینه پیروزی بسیار بزرگی را به ثبت رساندند که به نظر من کمتر از آنچه در عملیات طوفان الاقصی حاصل شد، نیست و این راهبردی است که محور مقاومت از جمله جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت فلسطین دنبال می‌کند.




وی درباره موضوع وتوی آمریکا گفت: وقتی از وتوی آمریکا صحبت می‌کنیم، از حمایت نامحدود آمریکا از رژیم صهیونیستی سخن می‌گوییم که می‌توانیم آن را پادگان نظامی آمریکا در منطقه توصیف کنیم که برای تحقق اهداف آمریکا و در عین حال اهداف صهیونیستی تلاش می‌کند. عملا آمریکا همه حمایت‌های ممکن را از این رژیم صهیونیستی در جنگ علیه مردم فلسطین انجام می‌دهند و به همین دلیل ادعاهایی که درباره تمایل خود به توقف جنگ مطرح می‌کند، به نظر من این موضوع دروغ است، زیرا اگر واقعا در این زمینه صادق بود، این حمایت نظامی را از رژیم صهیونیستی به عمل نمی‌آورد. اینجا ما حداقل درباره چیزی که رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند صحبت می‌کنیم که ۳۳۰ هواپیمای باری آمریکایی حامل سلاح وارد رژیم صهیونیستی شده است. همچنین ۳۰ کشتی آمریکایی حامل سلاح علاوه بر آن چیزی که از کشورهای غربی تحت هر پوششی می‌آید وارد اراضی اشغالی شد.


امهز عنوان داشت: آنچه آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند که نمی‌خواهند دایره جنگ را گسترش دهند یک دروغ است و در اینجا می‌توان این موضوع را با چراغ سبز نشان دادن به رژیم صهیونیستی برای ادامه جنگ دریافت. آمریکا شریک (جنایات جنگی رژیم صهیونیستی) است و در برابر آنچه در حال رخ دادن است سکوت می‌کند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *