تحریم دانشجویان ایرانی تأسف برانگیز است

ایسنا/اصفهان معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه ایران صورت گرفته، در تاریخ جهان بی سابقه بوده است. در جهان همیشه اهل علم از این تحریم‌ها معاف بودند، اما امروزه می‌بینیم که این تحریم‌ها به شکل ناعادلانه‌ای دامنگیر دانشجویان ایرانی نیز شده است.


«نخستین کنگره بین‌المللی دیپلماسی ملل» با همراهی دانشگاه اصفهان و اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی علوم سیاسی ایران، امروز ۱۸ تیرماه در و با شعار «ایران، تمدنی ماندگار» در دانشگاه اصفهان برگزار شد. 


در این کنگره، عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به اهمیت فلسفه، فقه و حکمت اشاره کرد و از بزرگانی چون ملاصدرا، میرفندرسکی که روزگاری در شهر اصفهان زندگی می‌کردند به نیکی نام برد.  


وی با بیان اینکه در گذشته ایران مهد تبادلات علمی بوده است، خاطرنشان کرد: دیپلماسی علمی، مشق شب ایرانیان بوده است و به واسطه حقیقت‌جویی ایرانیان در هر کجا از دنیا، حقیقت‌یابی همیشه توسط آن‌ها تحقق می‌یافته است. دیپلماسی علمی بدون فرهنگ تعامل، گفت‌وگو و مدارا امکان‌پذیر نیست. البته، باید توجه داشت که علاوه بر وجود فرهنگ تعامل، موقعیت خاص ژئوپلتیک ایران هم در وجود دیپلماسی علمی تاثیرگذار بوده است.


وی در خصوص لزوم توجه به ظرفیت‌های دانشجویی، خاطرنشان کرد: دیپلماسی علمی بدون توجه به ظرفیت‌های دانشجویی اگر ناشدنی نباشد، اما به سختی امکان‌پذیر است. اگر از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود، می‌توان در آینده گام‌های مؤثری برداشت و اقداماتی مهمی انجام داد.  

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *