تبدیل وضعیت بیش از ۲۰۰۰ نفر از خانواده ایثارگران در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان از تبدیل وضعیت بیش از ۲۰۰۰ نفر از خانواده ایثارگران در استان خبر داد.


حجت‌الاسلام هبت‌اله هاشمی در سه‌شنبه‌های خبری که در محل سالن آمفی‌تئاتر استانداری لرستان برگزار شد، افزود: علیرغم اینکه درگیر کرونا بودیم و تمام کمیسیون‌های پزشکی در کشور تعطیل بودند در دو سال اخیر، حتی یک مورد جانباز ثبت‌نام شده واجد شرایط جامانده نداشتیم.


وی با بیان اینکه متولی کمیسیون‌های پزشکی در مرکز است و استان‌ها فقط برگزارکننده کمیسیون‌های پزشکی هستند وحتی اجازه اظهارنظر ندارند، اضافه کرد: در کمیسیون پزشکی کشور، پزشکان متخصصی هستند که از سوی هیات دولت حکم گرفتند و با تائید رئیس بنیاد شهیدکشور فقط اجازه دارند درصدی که قابل بررسی است اظهارنظر کنند.


مدیرکل‌بنیادشهیدوامورایثارگران لرستان گفت: پرونده‌های زیادی برای ارتقای درصد ایثارگران ارائه شده که این پرونده‌ها در دست بررسی است.


هاشمی بیان کرد: سیاست‌های دارویی در وزارت بهداشت تعیین شده و چنانچه دارویی توسط این وزارت تایید شود بیمه‌ها مکلف به پرداخت هستند.


وی در ادامه اضافه کرد: مجموعه بنیاد شهید لرستان منتقد پرداخت‌های بیمه‌ای به زیرمجموعه بنیاد شهید است؛ البته بیمه‌ دی مدعی است که هزینه‌های موردی را تا پایان خردادماه تسویه کردند.


مدیرکل‌بنیادشهیدوامورایثارگران لرستان افزود: سهمیه ۲۵ درصد استخدام که در قانون مصوب شده، برای تمام اداراتی که آزمون برگزار کردند رعایت شده اما در بخش خصوصی برای جذب با مشکلاتی مواجه  و مرتبا در حال رایزنی هستیم.


هاشمی گفت: با سه کارخانه داروسازی در لرستان دعوت کردیم تا در بحث جذب همکاری داشته باشند. وی با بیان اینکه سال گذشته، ۳۱۵ نفر استخدامی از طریق آزمون داشتیم و بیش از ۴۰۰۰ مکاتبه برای تبدیل وضعیت افراد انجام شده و ۲۳۴۷ نفر نیز ظرف یکی دوسال اخیر تبدیل وضعیت شدند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیمبازسازی پوست
بیشتر بخوانیمآیا لیزر موهای زائد خوبه؟ همه چیز در مورد آن

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *