بهره گیری از ظرفیت خیران برای اعزام افراد مناطق محروم به اربعین

ایسنا/خراسان شمالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی بر نقش آفرینی گروه های مردمی و بهره گیری از ظرفیت خیران برای اعزام افراد مناطق محروم و بی بضاعت به اربعین حسینی تاکید کرد.


به گزارش ایسنا، حسن ناهیدی در ستاد اربعین استان خراسان شمالی، این استان را جزو استان های کم برخوردار دانست و اظهار کرد: بسیاری از افراد دوستدار اهل بیت (ع) توان پرداخت هزینه اعزام به این آیین معنوی را ندارند.


وی نقش نیروهای مردمی را در مدیریت ستاد اربعین و برگزاری هرچه باشکوه تر اربعین حسینی موثر دانست و افزود: باید این نقش بیش از گذشته پر رنگ شود.


وی با بیان اینکه اربعین حسینی حرکتی دولتی نیست بلکه آیینی معنوی با ماهیت مردمی است، تاکید کرد: دستگاه های اجرایی، صرفا برخی اقدامات را برای تسهیل برگزاری آن انجام می دهند.


وی گفت: هر ساله این آیین معنوی با مشارکت نیروهای مردمی و جهادی برگزار می شود و امسال نیز باید با رویکرد استفاده بیشتر از نیروهای مردمی برگزار شود.


ناهیدی خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی تنها به عنوان یک پشتیبان در برگزاری هرچه باشکوه تر این همایش عظیم عمل می کنند و در واقع مردم گرداننده اصلی آن هستند.


وی با تاکید بر تامین زمینه های اعزام بدون دغدغه به اربعین حسینی، تصریح کرد: همزمان با آغاز این همایش بزرگ، تامین وسایل حمل و نقل از دغدغه های زائران است که ضرورت دارد تدابیر لازم در این حوزه ها از اکنون اندیشیده و اطلاع رسانی شود.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگربهترین مشاورین کسب و کار چه ویژگیهایی دارند

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *