انسجام ملی یکی از بارزترین کارکردهای مکتب عاشورا

ایسنا/همدان یک کارشناس مذهبی در ملایر از انسجام ملی به عنوان یکی از بارزترین کارکردهای عاشورا به اذعان دوست و دشمن یاد کرد و گفت: عاشورا در تمام عصرها و نسل‌های شیعه و سنی و همه آحاد و طیف‌های مختلف فکری را کنار هم جمع و متحد کرده است.


به گزارش ایسنا، امروز -یکشنبه ۲۲ مرداد- چهارمین دفتر حسینیه اندیشه در ملایر ورق خورد و این برنامه با همکاری کانون خدمت رضوی، ادارات آموزش و پرورش ملایر و جوکار، انجمن سینمای جوان و ستاد برگزاری یادواره ۸۰۰۰ شهید سرافراز استان همدان و مؤسسه کلامی احیا در محل حسینیه سیدالشهدا(ع) برگزار شد.


حجت‌الاسلام علی رسولی، یک کارشناس مذهبی در ملایر در این مراسم با اشاره به اینکه یکی از دلایل ترس بیگانگان و دشمنان اسلام از تفکر حسینی این کارکرد اثبات شده است، به مرور کارکردهای عاشورا برای جوانان در عصر و نسل امروز پرداخت.


وی نوجوان و جوان را دارای خصوصیات فکری، ذهنی و جسمی متفاوتی معرفی و از هویت، استقلال و عزت به عنوان سه عنصر در ساختار فکری و اندیشه ای جوان و نوجوان یاد کرد که ذاتا به دنبال کسب این سه عنصر هستند.
رسولی تصریح کرد: در کربلا جوانان حاضر همگی با هویتی روشن و بسیار عزتمند و مستقل ظاهر شدند و مصداق بارز آتش به اختیار بودند که به چنان درجه ای از شکوفایی، بلوغ فکری و اجتماعی رسیده بودند که امام حسین(ع) با همراهی ایشان نیازی به طی سلسله مراتب احساس نمی کردند و هر جوان در لحظه قوی‌ترین و منسجم ترین تصمیمات را اتخاذ کرد.


این کارشناس مذهبی جوان و نوجوان را ذاتا و فطرتا اخلاق گرا و دین مدار خواند و افزود: همه جوان‌ها و نوجوان‌ها گرایش ذاتی و فطری به دین و اخلاق داشته و بسیار  متمایل به کسب خصوصیات بارز انسانی هستند.


 رسولی اظهارامیدواری کرد: نوجوانان و جوانان ایران زمین، با قرار گرفتن در بستر دین و تعالیم آسمانی و درخشان آن به بروز و ظهور این ریشه ها و استعدادهای بالقوه دست یابند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیم بورس خرید نهال کجاست؟ نکات خرید نهال چیست؟
بیشتر بخوانیم راهنمای خرید نهال

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *