امکانات زیرساختی و لجستیکی مراسم اربعین حسینی تقویت می شود

تهران – ایرنا – رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: امکانات زیرساختی و لجستیکی در سه استان کرمانشاه، ایلام و خوزستان با هدف تقویت رفاه حال زائرین حسینی تقویت می‌شود.


به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید مجید میراحمدی در هشتاد و هفتمین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی که با حضور نمایندگان دستگاه ها در محل وزارت کشور برگزار شد، افزود: باید برنامه ریزی های لازم را برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی در سال پیش رو داشته باشیم.


وی افزود: اربعین امسال مصادف با فصل گرم سال است و برای همین تمهیدات لازم را به لحاظ زیرساختی برای برگزاری مراسم داشته باشیم.


میراحمدی ادامه داد: تامین آب شرب به موقع برای زائرین حسینی از جمله ضرورت هاست و در این راستا احداث کارخانه های یخ سازی در سه استان کرمانشاه، ایلام و خوزستان باید دنبال شود.


رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: امسال پیش بینی پنج میلیون زائر حسینی را داریم و البته تصمیمات متناسب با شرایط کرونایی و اتخاذ اصول بهداشتی صورت می گیرد.


وی افزود: هم اکنون باید به نحو مناسبی اطلاع رسانی شود کسانی که مشتاق زیارت در مراسم اربعین حسینی است حتما تزریق دو دز واکسن را داشته باشند.


معاون وزیر کشور گفت: ممکن است با توجه به تاکید ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، شرط تزریق سه دز واکسن هم الزامی باشد اما در هر صورت تزریق دو دز واکسن الزامی است و عاشقان اهل بیت باید این امر را در نظر داشته باشند.


رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی نسبت به تحول در حوزه اسکان و بخصوص تغذیه زائرین حسینی با توجه به شرایط بیماری تاکید کرد و گفت: با توجه به سرایت بیماری در غذاهای گرم باید  به سمت غذاهای سبک و سرد حرکت کنیم.


میراحمدی به مساله زائرین حسینی از سمت مرزهای شرقی کشور اشاره و تاکید کرد: مرز ریمدان در استان سیستان و بلوچستان بیشترین پذیرای شیعیان پاکستانی طی سال های اخیر برای حضور در مراسم اربعین حسینی بوده و برای همین تلاش داریم با تقویت امکانات بهداشتی و زیرساختی از ظرفیت های این پایانه مرزی استفاده لازم را داشته باشیم.


وی همچنین بر فعال سازی ظرفیت پایانه مرزی سومار و خسروی در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: می توان از مرز سومار برای حوزه بهره برداری کامیونی در انتقال تجهیزات و امکانات استفاده کرد.


میراحمدی از استاندار کرمانشاه درخواست کرد: تقویت زیرساخت های مرزی سومار و خسروی را با بسیح امکانات در اولویت قرار دهند و هماهنگی های لازم هم با طرف عراقی به عمل آید.





مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *