افتتاح دفتر جهاددانشگاهی در دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی

ایسنا/همدان دفتر جهاددانشگاهی اسدآباد در دانشگاه سیدجمال‌الدین‌اسدآبادی با حضور رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان افتتاح و فعالیت آن به طور رسمی آغاز شد.


رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امیدواریم افتتاح این دفتر به عنوان یک پایلوت در شهرستان بتواند رسالت جهاددانشگاهی که پیوند دانشگاه و کار جهادی است را به نحو احسن ایفا کند.


دکتر مهدی میرزاپور با بیان اینکه در گام نخست دو یا سه کار مهمی را که برای مردم‌ شهر همدان انجام می شود، می توان به صورت پایلوت در محل دفتر جهاددانشگاهی اسدآباد برای مردم این شهرستان آغاز کنیم، افزود: بحث فعالیت های آموزشی مبتنی بر آموزش اشتغال‌محور یکی از مواردی است که توسط دفتر جهاددانشگاهی اسدآباد می توان برای مردم این شهرستان انجام داد و افراد بعد از یک دوره کوتاه مدت دو یا سه ماهه می توانند در رابطه با یکی از مشاغل، مهارت لازم را کسب کنند و برای خود درآمد داشته باشند.


وی با بیان اینکه برنامه‌های تعریف شده‌ای برای این فضا پیش بینی شده است و امیدواریم با گسترش فعالیت‌ها سایر بخش‌ها را نیز بتوانیم اضافه کنیم، ادامه داد: علاوه بر آن برای دانشجویان دانشگاه سیدجمال و سایر دانشجویان دانشگاه‌های دیگر این شهرستان دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی متناسب با تقویم آموزشی موجود در دانشگاه قابلیت برگزاری داشته و همکارانمان در این رابطه برنامه ریزی می‌کنند.


میرزاپور خاطرنشان کرد: از طرفی انجمن‌های علمی که پیگیر نرم‌افزارهای تخصصی خود در هر رشته‌ای بوده و یا نیازهایی داشته باشند که در کلاس‌ها تأمین نمی‌شود، این دفتر اعلام آمادگی کرده بتواند این نیازها را با کمک دانشگاه پیش برده و اجرایی کند.


وی همچنین با بیان اینکه بخش دیگر برنامه جهاددانشگاهی با راه اندازی دفتر در محل دانشگاه سیدجمال پوشش رسانه‌ای اخبار شهرستان اسدآباد خواهد بود، مطرح کرد: در حال حاضر سه خبرگزاری شامل ایسنا، ایکنا و سیناپرس زیرمجموعه جهاددانشگاهی است به طوریکه ایسنا در پوشش اخبار عمومی و دانشجویی، سیناپرس در حوزه علم و فرهنگ و ایکنا در حوزه قرآنی می توانند ورود کنند.


رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان یادآور شد: در ضمن جهاددانشگاهی در استان برای همکاران و ادارات مختلف دوره های ضمن خدمت برگزار می‌کند که در این رابطه با راه اندازی این دفتر، از این پس دانشگاه سیدجمال نیز می تواند در زمینه دوره‌های ضمن خدمت برای نیروهای خود و نیروهای ادارات مختلف شهرستان در مراحل بعدی ارائه خدمت داشته باشد.


رئیس دانشگاه سیدجمال‌الدین‌اسدآبادی هم در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با راه اندازی دفتر جهاددانشگاهی در دانشگاه سیدجمال امیدواریم این اتفاق ثمرات بسیار مهمی برای مردم شهرستان داشته باشد چراکه جهاددانشگاهی از آغاز فعالیت خود نشان داده که قادر است کارهای بزرگی را انجام دهد.


دکتر صادق خزل‌پور تصریح کرد: با وجود توانمندی تیم جدید جهاددانشگاهی در رأس و استان همدان تیم به طور قطع جهادی و نیازمحور کار خواهند کرد و امیدواریم از آموزش‌های کوتاه مدت و تخصصی و نیز کارگاه های آموزشی آنها جامعه هدف بنوانند به نحو احسن بهره مند شوند.


وی با بیان اینکه حضور جهاددانشگاهی در اسدآباد و راه اندازی دفتر آن در دانشگاه سیدجمال سرمنشأ خیر برای شهرستان خواهد بود، گفت: فعالیت دفتر جهاددانشگاهی از امروز در دانشگاه سیدجمال آغاز شد که در ترم جدید پررنگ می‌شود.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیم دستگاه تصفیه آب
بیشتر بخوانیمروش‌های انتخاب و خرید نهال‌های سالم برای باغبانی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *