آغاز به کار رسمی راکتور شماره۳ یک نیروگاه هسته ای در ایالت جورجیا

یک راکتور جدید در نیروگاه هسته‌ای ایالت جورجیا در آمریکا وارد عملیات تجاری شد که باتوجه به آن، در حال حاضر ۲۵ درصد از برق مورد نیاز این ایالت از طریق انرژی هسته‌ای تولید می‌شود.


به گزارش ایسنا به نقل از ورلد نیوکلیر نیوز، واحد شماره سه نیروگاه هسته‌ای ووگتل واقع در جنوب شرقی آگوستا (یکی از شهرهای ایالت جورجیا) تولید برق خود  را آغاز کرد. این راکتور در ماه مارس به اولین مرحله عملیاتی رسید، سپس در آوریل به شبکه برق متصل شد و اکنون به‌طور رسمی برای مصرف‌کنندگان برق تولید می‌کند.


کیم گرین، مدیر عامل شرکت جورجیا پاور با اعلام این خبر، آن را یک دستاورد توصیف و تاکید کرد که آغاز به کار این نیروگاه نشان دهنده تعهد شرکت برای ساختن یک آینده قابل اعتماد و انعطاف‌پذیر در حوزه انرژی است.


بنابر این گزارش، کار بر روی دو واحد راکتور آب تحت فشار Westinghouse AP۱۰۰۰ (PWR) در سایت ووگتل (Vogtle) در سال ۲۰۱۳ آغاز شد و سرانجام پس از هفت سال تاخیر واحد سوم این نیروگاه در حال بهره‌برداری تجاری است.


راکتور شماره ۳ سایت ووگتل که در ایالت جورجیا واقع شده است با خروجی کامل ۱۱۰۰ مگاواتی می‌تواند برق ۵۰۰۰۰۰ خانه و کسب و کار را تامین کند. انرژی هسته‌ای اکنون حدود ۲۵ درصد از تولید برق جورجیا را به خود اختصاص داده است.


همچنین مراحل ساخت و آزمایش راکتور چهارم در این سایت رو به اتمام است که دو راکتور قبلی آن برای دهه‌ها برق تولید می گ‌کردند. کمیسیون تنظیم مقررات هسته‌ای آمریکا روز جمعه اعلام کرد که سوخت رادیواکتیو می‌تواند در واحد ۴ بارگیری شود، گامی که انتظار می‌رود تا پیش از پایان سپتامبر انجام گیرد. در نتیجه واحد ۴ قرار است تا زمستان وارد عملیات تجاری شود.


در حال حاضر چهار راکتور AP۱۰۰۰ در چین در حال بهره برداری هستند و شش راکتور دیگر از این نوع نیز در چین در حال ساخت است. به‌علاوه لهستان و بلغارستان این راکتور را که ساخت شرکت وستینگهاوس است برای تولید برق در کشور خود انتخاب کرده‌اند که ساخت آنها به زودی آغاز می‌شود.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیمیدکی شاپ فروشگاه لوازم مزدا
بیشتر بخوانیمشیرآلات بهداشتی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *