آخرین روز اکران ها درب دلنشین اما کم ستاره

تهران- ایرنا- فیلم «دِرب» به کارگردانی «سیدهادی محقق» اگر چه دلنشین بود، اما نتوانست ستاره های درخشانی از منتقدان دریافت کند.


به گزارش ایرنا، منتقدان سینما روزانه در نظرسنجی ایرنا به فیلم‌های اکران شده در چهلمین جشنواره فیلم فجر ستاره می‌دهند، هر کدام از منتقدان می‌توانند رضایت نسبی خود را از آثار سینمایی با تعداد ستاره‌ها از یک تا پنج مشخص کنند. این نظرسنجی هر روز در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) منتشر می‌شود.


 تا پایان روز یازدهم جشنواره، فیلم‌های بیرو ساخته مرتضی علی‌عباس میرزایی، مرد بازنده ساخته محمدحسین مهدویان، شادروان به کارگردانی حسین نمازی، علفزار ساخته کاظم دانشی، برف آخر به کارگردانی امیرحسین عسکری، لایه‌های دروغ به کارگردانی رامین سهراب، ملاقات خصوصی ساخته امید شمس، ماهان به کارگردانی حمید شاه‌حاتمی، بی‌مادر ساخته سیدمرتضی فاطمی، دسته دختران به کارگردانی منیر قیدی، هناس ساخته حسین دارابی و شب‌طلایی به کارگردانی یوسف حاتمی‌کیا، نگهبان شب ساخته رضا میرکریمی، موقعیت مهدی به کارگردانی هادی حجازی‌فر، بی‌رویا ساخته آرین وزیردفتری و بدون قرار قبلی به کارگردانی بهروز شعیبی، شهرک ساخته علی حضرتی و ۲۸۸۸ ساخته مشترک کیوان علی‌محمدی و علی‌اکبر حیدری، ضد به کارگردانی امیرعباس ربیعی و خائن‌کشی ساخته مسعود کیمیایی، دِرب ساخته سیدهادی محقق و نمور به کارگردانی داوود بیدل اکران شده است.


ایرنا از منتقدان سینما، درباره فیلم درب که بیست‌ویکمین فیلم اکران شده در جشنواره و اولین فیلم روز یازدهم – پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ – بود، نظرسنجی کرده است که از نظر تعداد ستاره‌های اعطا شده نتایج نشان می‌دهد این فیلم توانست ۱۸.۵ ستاره را از ۱۵ منتقد دریافت کند.


بخش اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر به پایان رسید و درمجموع ۱۸ منتقد سینما به ۲۲ فیلم اکران شده ستاره داده اند که نتایج نهایی و رده‌بندی پیش از ظهر جمعه (۲۲ بهمن ۱۴۰۰) اعلام می‌شود


بر اساس حروف الفبا به ترتیب، جبار آذین، امیر اهوارکی، علیرضا بهرامی، علیرضا پورصباغ، شاهین شجری‌کهن، مهرزاد دانش، سیدرضا صائمی، بهمن عبداللهی، سحر عصر آزاد، آنتونیا شرکا، آرش فهیم، کیوان کثیریان، جعفر گودرزی، امیررضا مافی و  ایزد مهرآفرین در نظرسنجی فیلم درب شرکت کردند.


در این نظرسنجی دو منتقد هیچ ستاره ای به دِرب ندادند در حالی که دو منتقد ۰.۵ستاره، سه منتقد یک ستاره و یک منتقد دیگر هم  ۱.۵ ستاره برای فیلم سیدهادی محقق ثبت کرده‌اند، همچنین هفت منتقد ۲ ستاره به درب اعطاکردند. هیچکدام از منتقدان، این فیلم را شایسته دریافت سه چهار و پنج ستاره ندانستند.


آخرین روز اکران ها؛ «دِرب» دلنشین اما کم ستاره


فیلم دِرب، درباره یک مامور اداره برق است که قرار است برق خانه‌ای دور افتاده را وصل کند. محمد جوان ۴۰ساله توان‌یاب جسمی است مشغول حمام کردن فرزند خود است که متوجه صدایی در ترانس برق می‌شود. سیدهادی محقق و محمدظاهر اقبالی در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.


آخرین روز اکران ها؛ «دِرب» دلنشین اما کم ستاره



چهلمین جشنواره فیلم فجر با حضور۲۲  فیلم در بخش سودای سیمرغ، ۱۰ فیلم در بخش فیلم کوتاه و ۸ فیلم در بخش مستند از ۱۱ تا ۲۲ بهمن به دبیری مسعود نقاش‌زاده برگزار می‌شود.


فیلم‌های این دوره از جشنواره در سینماهای ۳۱ استان در سراسر کشور خواهد شد.


ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه امروز جمعه -۲۲بهمن ۱۴۰۰- اختتامیه جشنواره در برج میلاد (خانه جشنواره) با اجرای محمد سلوکی برگزار و بر اساس آراء هیات داوران برندگان سیمرغ بلورین در بخش‌های مختلف فیلم معرفی می‌شوند.


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *