کلاس های غیرحضوری به بروز رفتارهای منفی در کودکان منجر می شود


P>به گزارش روز جمعه گروه علم و آموزش ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، با تعطیلی بسیاری از مدارس در سراسر آمریکا در برهه‌ای از زمان به دلیل همه‌گیری کرونا، والدین کودکانی که در کلاس‌های آنلاین در خانه شرکت می‌کردند، اظهار داشتند که فرزندانشان بیشتر درگیر رفتارهای «ناسازگارانه» یا رفتارهایی شده اند که واکنش به تغییرات زندگی را برایشان دشوار می‌کند. 


داده های این مطالعه همچنین نشان داد که کودکان همچنین دچار «بی نظمی» یا ناتوانی در کنترل احساسات خود شده اند. به گفته محققان، این بدان معناست که کودکان به دلیل دوری از مدرسه و دوستان خود دچار طغیان های عاطفی شده اند.


این مطالعه بیانگر آن است که بسیاری از کودکان تمایلی به شرکت در فعالیت‌های یادگیری از راه دور و انجام تکالیف مدرسه نشان نمی‌دهند و نگرشی که قبل از همه‌گیری کرونا و زمانی که به صورت حضوری در کلاس‌های درس شرکت می کردند، وجود نداشت.


«امیلی هانو» یکی از نویسندگان این مطالعه در یک نامه الکترونیکی به خبرگزاری یونایتدپرس نوشت: یادگیری از راه دور، چالشی برای سلامت رفتاری و عملکردی کودکان است.


هانو که محقق فوق دکترا در دانشکده تحصیلات تکمیلی هاروارد در کمبریج در ماساچوست است، افزود: این موضوع با آنچه که در مورد چگونگی تأثیر استرس بر رفتار کودکان می‌دانیم، مطابقت دارد.


وی افزود: استرس ناشی از «برنامه های عادی مختل شده، نامطمئن و در حال تغییر» می تواند بر توانایی کودک در «تعامل مثبت با دیگران و مدیریت احساسات و رفتار آنها» تأثیر بگذارد.


اگرچه بسیاری از مدارس آمریکا در پاییز به صورت حضوری برگزار شدند و برخی برگزاری کلاس های حضوری را ملزم به داشتن کارت واکسیناسیون کووید-۱۹، زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی کردند، اما برخی از مدارس نیز تصمیم گرفتند که بازگشایی کلاس ها را به صورت حضوری پس از تعطیلات اخیر به دلیل گسترش سویه اومیکرون کرونا به تاخیر بیندازند.


مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا اعلام کرد که با شیوع سویه اومیکرون که برای اولین بار در ماه نوامبر در آفریقای جنوبی شناسایی شد، آمریکا شاهد افزایش بستری کودکان مبتلا به اومیکرون در بیمارستان های این کشور بوده است.


مشروح این مطالعه در نشریه JAMA Pediatrics منتشر شده است.


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *