وزیر جهادکشاورزی ۲۵درصد اعتبارات سفر دولت به گلستان برای کشاورزی

گرگان- ایرنا- وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۲۵ درصد اعتبارات سفر دولت سیزدهم به گلستان معادل ۳۸ هزار ۵۰۰ میلیارد ریال برای توسعه کشاورزی استان اختصاص داده شده است.


به گزارش ایرنا ، سید جواد ساداتی نژاد روز جمعه در حاشیه بازدید از طرح گردشگری ساحلی بندرگز در گفت و گو با خبرنگاران افزود: جذب این اعتبار تحول بزرگ در بخش کشاورزی استان گلستان در آینده ایجاد خواهد شد.
وی از گلستان به عنوان گنج کشاورزی و دامپروری ایران نام برد و گفت : این استان دارای ظرفیت فوق‌العاده در امنیت غذایی کشور است.
وزیر جهادکشاورزی همچنین از طرح مسائل و مشکلات شهرستان بندرگز در شورای اداری استان از جمله حمایت اعتباری در حوزه فرهنگی و زیرساختی و رفع موانع دسترسی به خلیج گرگان خبر داد.
وی در خصوص صادرات محصولات کشاورزی خاطرنشان کرد: طبق توافق به عمل آمده بین ۲ وزارت جهاد کشاورزی و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، آزمایشگاه تخصصی ایجاد و هر محصول به هر مقصد صادر می شود باید نخست تجزیه و تحلیل آن بر اساس استاندارد طرف انجام شود.
به تاکید این ظرفیت باید تبدیل به فرصت برای کشور شود.
ساداتی نژاد تصریح کرد: هم اکنون در حوزه صادرات محصولات کشاورزی مشکل نداریم.


دیدار با خانواده شهید، نشست با اقشار مردم، بازدید از مجتمع فرهنگی نوکنده از دیگر برنامه های وزیر جهادکشاورزی در شهرستان بندرگز  است.
پیش از این وزیر جهادکشاورزی از طرح پرورش ماهیان خاویاری بندرگز با سرمایه ۵۵ میلیارد ریال توسط سازمان جهادکشاورزی استان راه اندازی شده بود ، بازدید و در مزار شهدای گمنام این شهر حضور یافت.


 رییس جمهور صبح امروز با همراه شماری از وزرا در قالب شانزدهم سفر استانی دولت به گلستان سفر کرد.
 


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *