وزیر امورخارجه طالب زاده از خیل یاران شهید آوینی بود

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه در پیامی با تسلیت درگذشت نادر طالب‌زاده اعلام کرد که مرحوم طالب‌زاده از خیل یاران شهید اهل قلم سید مرتضی آوینی بود که لحظه ای از جهاد تبیین و دفاع از اصول و ارزش‌های انقلاب و جمهوری اسلامی فروگذار نکرد.


به گزارش حوزه سیاست خارجی ایرنا، حسین امیرعبداللهیان جمعه شب در پیامی با ابراز تاسف از درگذشت نادر طالب‌زاده مجری و برنامه‌ساز با سابقه تلویزیون آورده است: با نهایت تاثر و تاسف ضایعه فقدان‌ مرحوم استاد نادر طالب زاده جامعه رسانه‌ای و سینمایی و خانواده بزرگ رسانه ملی را در سوگ خود نشاند.


وزیر امور خارجه افزود: مرحوم طالب‌زاده از خیل یاران شهید اهل قلم سید مرتضی آوینی بود که لحظه ای از جهاد تبیین و دفاع از اصول و ارزش‌های انقلاب و جمهوری اسلامی فروگذار نکرد.


امیرعبداللهیان در این پیام افزود: اینجانب درگذشت آن شخصیت دغدغه‌مند و دلسوز جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی را به همسر مکرمه و فرزندان داغدار ایشان و همه دوستداران ایشان تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه خداوند متعال برای بازماندگان  صبر و شکیبایی و برای آن مرحوم غفران واسعه الهی و همجواری با یاران شهیدش را مسالت می‌کنم.


نادر طالب‌زاده مجری و برنامه‌ساز با سابقه تلویزیون در ۶۹ سالگی امروز در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشت.


مرحوم طالب‌زاده هشتم آذر سال گذشته به دلیل عوارض ناشی از عارضه قلبی و لختگی خون در بیمارستان بستری شده بود.


وی که فعالیت هنری خود را از ۱۳۵۹ در صدا وسیما با ساخت فیلم‌های مستند آغاز کرده بود، همچنین دبیر کنفرانس بین‌المللی افق نو، دبیر جشنواره فیلم عمار و از افراد مؤثر در تأسیس شبکه افق سیما و عضو هیات اندیشه‌ورز این شبکه است.


از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به تدریس در مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی و مدیریت مرکز تحقیقات و مطالعات سینمایی در معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد.


طالب زاده که در لیست شخصیت‌های تحریم شده از سوی آمریکا قرار دارد در جنگ بوسنی نیز شرکت داشته‌ است.





آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *