وزیر اقتصاد شرایط برای اوج گرفتن اقتصاد کشور در سال ۱۴۰۱ فراهم

مشهد-ایرنا- وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با توجه به گذر از دوره مبهم و پرتلاطم اقتصاد در سال ۱۴۰۰، سال آینده شرایط برای اوج گرفتن اقتصاد کشور فراهم خواهد بود.


سید احسان خاندوزی روز پنجشنبه در نشستی با استادان اقتصاد دانشگاه های مشهد افزود: با توجه به روشن شدن سیاستهای دولت و بودجه سال ۱۴۰۱ از یک سو و گره گشایی های خارجی از سوی دیگر   در سال بعد شرایط برای اقتصاد ایران که از دوران پرتلاطم و مبهم سال ۱۴۰۰ عبور کرده، شرایط برای اوج گرفتن اقتصاد کشور در سال ۱۴۰۱ فراهم خواهد بود.


وی گفت: در سال ۱۴۰۱ صرفاً سیاست‌های کشور مانند امسال تثبیت کننده خواهد بود و نیازمند کمک های بیشتری خواهیم بود چرا که در حوزه اجرا با وجود دیدگاه های مناقشات نظری در بخش رشد و توسعه خود را نشان خواهد داد لذا نیازمند  ورود دانشگاه ها به این عرصه هستیم.


وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نقشه راه رشد غیر تورمی و فقر زدایی در وزارتخانه مصوب شده از منظر ما راهبر یک ساله و نیمه بود، این‌ نقشه راه به رئیس دانشگاه و اساتید ارسال شده، اجزا این نقشه راه مهمترین سند نشان دهنده دولت به اقتصاد کلان است که در این خصوص نیازمند یاری دانشگاهها هستیم.


خاندوزی افزود: این نقشه سند پیوند دهنده سه دستگاه فعال در حوزه اقتصاد کلان کشور شامل وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی است.


وی خاطر نشان کرد: در حوزه دیپلماسی اقتصادی شرق کشور دانشگاه فردوسی مزیت آشکاری دارد و مقرر شد دانشکده اقتصاد دانشگاه فردوسی کانون مطالعات دیپلماسی اقتصادی با افغانستان و در جایگاه بعد با پاکستان باشد.


وزیر اقتصاد: شرایط برای اوج گرفتن اقتصاد کشور در سال ۱۴۰۱ فراهم است


مدیران گروه اقتصاد، حسابداری و مدیریت دانشگاه فردوسی مشهد و تعداد دیگری از اساتید اقتصاد دیگر دانشگاه های مشهد نیز در سخنانی به عدم تطابق فعالیت محققین دانشگاهی با نیازهای روز جامعه، توجه به تاثیر حسابداری درشفافیت نهادهای مالی، تغییر قوانین مالیاتی در خصوص شرکتهای نوپا و دانش بنیان و توجه به تقویت مهارت دانش آموختگان اقتصاد در ارتباط با صنعت را مورد اشاره قرار دادند.


تسهیل گری برای روابط تجاری- آکادمیک بین مراکز آموزش عالی ایران با کشورهای همسایه بویژه افغانستان و پاکستان، انتقاد از نحوه تخصیص منابع برای مقابله با فقر، فقدان رهبری واحد برای مدیریت اقتصادی دولت و نبود استراتژی مدیریت توسعه اقتصادی کشور از دیگر موارد مطرح شده از سوی استادان دانشگاه فردوسی در این جلسه بود.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *