نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان اهل سنت ایران پیرو



صالحی: وزیران و مسئولان نهادها در پررنگ‌تر سازی ارتباط دو سویه دولت و مردم پیش قدم شوند


تهران – ایرنا – رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری با تأکید بر…


  • خزعلی: قانون دورکاری هنوز هم وجود دارد و لغو نشده است


    خزعلی: قانون دورکاری هنوز هم وجود دارد و لغو نشده است


    تهران- ایرنا- معاون رئیس جمهور در امور زنان گفت: قانون دورکاری هنوز…


  • معاون جدید هماهنگ کننده وزارت دفاع منصوب شد

    تهران- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان گفت: اهل سنت ایران اسلامی، همراه و همگام نظام و پیرو رهبری و دلسوز نظام اسلامی و مردم هستند.


    به گزارش حوزه احزاب ایرنا، در دومین روز از گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور و در دیدار آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور با ائمه جمعه سراسر کشور شماری از نمایندگان ولی فقیه به نمایندگی از ائمه جمعه در سخنانی به بیان برخی‌ مشکلات کشور و مطالبات مردمی پرداختند و خواستار افزایش ظرفیت اطلاع رسانی دولت در خصوص «رویکردها و برنامه‌های دولت» شدند.


    حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فر نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در دومین روز از گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور که صبح امروز سه‌شنبه چهارم مرداد با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد خطاب به آیت الله رئیسی خواستار ایجاد کارگروه تخصصی برای بررسی عملکرد دولت شد.


    وی خواستار اطلاع‌رسانی بیشتر طرح مردمی سازی شد و اظهار داشت: قاطعیت در برخورد با متخلفان و اطلاع‌رسانی به مردم در طرح‌های اجرایی دولت بسیار مهم است.


    استفاده از نیروهای کارآمد در بدنه دولت را ضروری دانست


    نماینده ولی فقیه دراستان خوزستان، استفاده از نیروهای کارآمد در بدنه دولت را ضروری دانست و تصریح کرد: انتظار می‌رود که این موضوع به صورت جدی از سوی دولت دنبال شود.


    همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان از برگزاری جلسه مشترک ائمه جمعه شیعه و اهل سنت تشکر کرد و گفت: جدایی‌ها و عدم شناخت از یکدیگر زمینه سوء استفاده دشمن و تبلیغات نادرست آن‌ها را فراهم می‌کند؛ هرچقدر این تعاملات و شناخت‌ها نسبت به یکدیگر بیشتر شود اتحاد و انسجام امت اسلامی تقویت می‌شود.


    وی با بیان اینکه با برادران اهل سنت ارتباط کاری دارد، گواهی داد که اهل سنت ایران اسلامی، همراه و همگام نظام و پیرو رهبری و دلسوز نظام اسلامی و مردم هستند.


    نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان در ادامه با بیان اینکه امید مردم و مقام معظم رهبری به این دولت مردمی است تا کار خود را به بهترین شکل پیش ببرد، انتظارات را در این زمینه بسیار دانست اما افزود: علی‌رغم گزارش‌های خوبی که داده می‌شود، اما ضرورت دارد در زمینه معیشت مردم تلاش بیشتری صورت گیرد.


    حجت‌الاسلام محامی تصریح کرد: انتظار می‌رود مردم موفقیت‌های دولت را در زندگی خود احساس کنند، چنانچه دولت‌های گذشته هم از وضعیت خود آمار خوب ارائه می‌کردند؛ اما مردم آنچه در زندگی خود احساس می‌کردند با آمارهای ارائه شده متفاوت بود.


    امام جمعه زاهدان با بیان اینکه بخشی از مشکلات به تحریم و دلار مربوط نمی‌شود و تدبیر و قاطعیت در اجرا می‌خواهد نمونه این امر را مرز طولانی و آسیب‌های فراوان آن مانند قاچاق و در مقابل، عدم استفاده صحیح از امکانات مرزی دانست و افزود: برخی از مصوبات دولت همچنان در استان‌ها عملیاتی نشده است، حقابه سیستان گرفته نشده است و مردم سیستان با تشنگی دست و پنجه نرم می‌کنند و در بلوچستان از ظرفیت‌هایی که وجود دارد استفاده نمی‌شود.


    در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان همدان از زحمات رئیس جمهور و دولت سیزدهم در عرصه‌های مختلف در یک سال گذشته تشکر کرد و گفت: بسیاری از مشکلاتی که برخی ائمه جمعه بیان کردند، مربوط به ساختارهای اقتصادی کشور است که اگر این ساختارها اصلاح نشود هیچ اتفاقی موفقی در کشور نخواهد افتاد؛ وقتی مدیر عادل و عالم ما با ساختار دارای مشکل روبرو می‌شود نمی‌تواند کاری انجام دهد.


    وی با بیان اینکه هم اینک برنامه هفتم توسعه در حال تدوین است، تاکید کرد: باتوجه به تجربیات موفق ائمه جمعه در بخش های مختلف، دولت می تواند از این عزیزان در حوزه بهبود مسائل فرهنگی و اجتماعی استفاده کند؛ زیرا امروز باید ساختار فرهنگی کشور به درستی اصلاح شود و در این زمینه همکاری و همراهی همه بخش‌ها ضروری است.


    لازم به ذکر است که در دومین روز از گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور، جمعی از ائمه جمعه اهل تسنن نیز به عنوان مهمان حضور یافتند.



  • مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *