نماینده تفت و میبد واکسیناسیون گسترده شاهکار وزارت بهداشت است


P>به گزارش روز چهارشنبه دفتر این نماینده، دکتر سید جلیلی میرمحمدی با اشاره به بحران کرونا در ۲ سال گذشته در کشور اظهار داشت: با شیوع پاندمی کرونا ، کشور و همچنین استان یزد با بحرانی روبه رو شد که این بحران کاملا ناشناخته و غیرمترقبه بود و کشور به معنای کامل کلمه امادگی و توان مقابله با این بحران را نداشت .


وی ادامه داد: بیماری که با حجم گسترده ای از بیماران به دستگاه کمک تنفسی،  تخت های مراقبت ویژه و اکسیژن ساز نیاز داشت در حالی که هیچ کدام از بیمارستان های کشور تقریبا به این سیستم مجهز نبودند و بسیاری از درمان های دیگر تعطیل شد تا بتوانیم با این بیماری مقابله کنیم.


وی  ادامه داد: در دو سال گذشته با توجه به موج هایی که پشت سر گذاشتیم و سیر بیماری کووید ۱۹، تعداد مرگ و میر و تعداد مبتلایان  به این بیماری در کشور و همچنین در استان یزد قابل توجه بود.


نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر همه بیمارستان های استان و کشور هم در بعد اموزش نیروی انسانی و کسب تجربه و هم در بعد تجهیزات در بیمارستان ها برای مقابله با بحران کووید ۱۹ امادگی دارند.


وی افزود:  شاهکار این دولت انجام واکسیناسیون گسترده است که تاکنون بالغ بر ۱۵۰ میلیون دوز واکسن کرونا به گروه های هدف در کشور تزریق شده است.


نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی به نقش واکسیناسیون در مهار کرونا اشاره کرد و تصریح کرد: بعد از مدت ها، تعداد مبتلایان سه رقمی شد و تعداد فوتی ها از ۷۰۰ نفر در روز به ۳۰ نفر در روز کاهش یافت.


میرمحمدی تاکید کرد: کاهش فوتی ها و مبتلایان دستاورد بسیار بزرگی در حوزه بهداشت و درمان کشور است که با واکسیناسیون محقق شد اما  این به معنای عدم رعایت شیوه نامه ها و تمام شدن کرونا نیست و همچنان رعایت شیوه نامه ها در اولویت قرار دارد.


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *