طاهری حرفه ای گری و اخلاق مداری در باشگاه ها فراموش شده است

تهران- ایرنا- مدیر عامل اسبق پرسپولیس گفت: وقتی حرفه‌ای‌گری و اخلاق‌مداری در باشگاه‌ها فراموش شود، هرگز به موفقیت نخواهیم رسید.


به گزارش ایرنا، علی‌اکبر طاهری دوشنبه شب در گفت وگویی تلویزیونی درباره انعقاد قرارداد بازیکنان اظهار داشت: در جریان قراردادها و پرداخت‌ها در سطح ملی و باشگاهی آلودگی زیادی وجود دارد. باید به این مشکلات ورود کنیم که چگونه چنین بستری به وجود می‌آید تا فعل خطایی انجام شود.


وی افزود: عدم توازن بین درآمدها و تعهدات وجود دارد؛ چرا به اندازه پیش‌بینی درآمد تعهد پرداخت در باشگاه‌ها ایجاد نمی‌کنند؟ چگونه است بخش نظارتی باشگاه اجازه می‌دهد این کار انجام شود. یک بخش هیات مدیره و دیگری مجمع و دستگاه نظارتی بازرس قانونی، هستند. چرا این بستر را رعایت نمی‌کنیم و اتفاقی می‌افتد که انگشت مخاطب را سمت مدیریت می‌بریم و آنها را محکوم می‌کنیم. وقتی این موضوعات رعایت نشود فساد رخ می‌دهد. ما به امور مجامع توجه نمی‌کنیم و انگشت اتهام را روی یک فرد خاص می‌گذاریم.


مدیرعامل اسبق پرسپولیس عنوان کرد: اگر روال چیدمان درست باشد و بخش‌های نظارتی کار را به درستی کنترل کنند، روال خوبی خواهیم داشت. باشگاه دو بال دارد تا آن را به سر منزل مقصود برساند. یک بخش مربوط به قانونگذار و یک بخش سازمان‌های راهبردی هستند. در فوتبال سازمان راهبردی نقشی ایفا نمی‌کند.


وی ادامه داد: به مسوولان وقت گفتم چرا می‌ایستید تا ای اف سی ما را ممیزی کند ما خودمان را پیش ممیزی کنیم. اگر سازمان راهبردی ما ورود کند و هدایت‌گری کند، این اتفاق نمی‌افتد. در حالی که منتظر می‌مانیم تا ای اف سی ما را محکوم کند ما خودمان باید این کار را انجام دهیم و همه باشگاه‌ها را با یک چشم نگاه کنیم و اگر کسی خارج از این ضوابط باشد با او برخورد شود. اما چنین چیزی را در فوتبال ایران نمی‌بینید.


طاهری عنوان کرد: چرا یک هیات مدیره این همه تعهد ایجاد می‌کند، باید جلوی آنها را بگیرند زیرا پنجره بسته می‌شود و کلی بدبینی ایجاد می‌شود. یک نفر حتی اجازه توافق با برانکو را با ما نداد و نامش را نمی‌توانم بگویم. اکنون این فرهنگ جا افتاده که هر چقدر که می‌توانند از باشگاه بکنند. اتفاق بدی است و براساس این فرهنگ همه به دنبال این هستند تا باشگاه را مانند گاو شیرده ببیند و الان دیگر شیری نمانده است. اصول درست درآمدزایی در باشگاه وجود ندارد و در حالی که یک باشگاه باید روی ریل درآمدی باشد و تعهدش کمتر از منابع باشد و باید بودجه داشته باشد.


وی ادامه داد: در کشورهای دیگر مدیر حرفه‌ای را می‌آورند که اخلاق حرفه‌ای دارد و بجای آورده ستانده ندارد. در یک باشگاه در یک فصل هفت مدیرعامل عوض شد و فرقی نمی‌کند که اسم آن را خصوصی بگذاریم. ادبیات حرفه‌ای‌گری و اخلاق حرفه‌ای باید در باشگاه‌ها پیاده شود تا آن باشگاه موفق شود. هر مدل دیگری پیاده کنیم به موفقیت نمی‌رسیم.


مدیرعامل اسبق پرسپولیس یادآور شد: هیچوقت نشده برنامه مدیریتی را پایش و دنبال کنیم. برای همین هر فردی سلیقه‌ای کار می‌کند و کار را به مدیر قبلی ربط می‌دهد و آن فرد را خطاکار می‌داند. در بخش خصوصی ما کسانی هستند که اصلا ادبیات حرفه‌ای گری ندارند و موفق نبودند.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *